صهیونیست ها به دنبال یهودی سازی اورشلیم هستند


ساعت: 03:20
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891602

اتحادیه عرب به شدت نسبت به عواقب هرگونه تغییر در وضعیت مسجدالاقصی هشدار داد و گفت: رژیم صهیونیستی با حملات روزانه به مسجدالاقصی به دنبال یهودی سازی قدس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دبیرخانه اتحادیه عرب نسبت به هرگونه اقدام برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی مسجد الاقصی و شهر قدس هشدار داد.

این ائتلاف روز یکشنبه در بیانیه ای به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست های تندرو نسبت به ادامه حملات و تجاوزات دشمن صهیونیستی به قدس و مسجدالاقصی هشدار داد و تاکید کرد که این رژیم همچنان ادامه دارد. از سال 1948 تا به امروز مرتکب جنایات شده است و علیه ملت فلسطین ادامه دارد و هویت شهر قدس را هدف قرار داده و با حملات روزانه به مسجد الاقصی و دستگیری نمازگزاران فلسطینی به دنبال یهودی سازی آن شهر است.

اتحادیه عرب بر همبستگی کامل خود با ملت فلسطین و حمایت از ثبات و ثبات ساکنان بیت المقدس تاکید کرد و از جامعه جهانی خواست به مسئولیت های خود عمل کند، از ملت فلسطین حمایت کند و رژیم صهیونیستی را به عنوان یک رژیم اشغالگر مجبور به توقف تجاوز کند. و تمام اقداماتی که می تواند برای ایجاد تغییر در وضعیت تاریخی و حقوقی مسجدالاقصی و شهر قدس را لغو کند.

اتحادیه عرب همچنین خواستار رعایت قطعنامه های شورای امنیت به ویژه قطعنامه 2334 سال 2016 شد که بر غیر قانونی بودن شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی تاکید کرد.

30 مرداد 1348 (21 اوت 1969) یکی از نقاط عطف مسئله فلسطین بود. حادثه ای تلخ در خاطره مسلمانان، در این روز مسجد الاقصی یکی از گرانبهاترین و مقدس ترین مساجد مسلمانان توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد. وسعت آتش سوزی به حدی بود که حدود 200 متر مربع از سقف مسجد به طور کامل تخریب شد. اما تل آویو برای فرار از فشار اعلام کرد که این اتفاق توسط فردی دیوانه به نام «دنیس مایکل روهان» اهل استرالیا انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید