صهیونیست ها فقط پاسگاه غزه را به روی فلسطینی ها بستند

صهیونیست ها می گویند بسته شدن تنها ایست بازرسی در نوار غزه در پاسخ به شلیک موشک های مقاومت فلسطین است.

این ایست بازرسی در حالی بسته است که تنها پاسگاه کارگران فلسطینی است.

آنچه در مورد بسته شدن نوار غزه قابل توجه است این است که صهیونیست ها گفتند به جای انتقام از عملیات موشکی فلسطین، نوار غزه را می بندند تا تنش ها بالا نرود. این نشان دهنده ترس صهیونیست ها از رویارویی جدید با مقاومت فلسطین است و نشان می دهد که تل آویو با تشدید محاصره به دنبال افزایش فشار بر فلسطینیان است تا از رویارویی مستقیم نظامی با مقاومت فلسطین جلوگیری کند.

این حملات موشکی جمعه شب و بامداد شنبه و پس از چند روز درگیری در مسجد الاقصی در بیت المقدس و یک ماه خشونت نظامی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان صورت گرفت.

سال گذشته نیز ناآرامی های مشابه در ماه مبارک رمضان به جنگ 11 روزه رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه منجر شد و در نهایت تل آویو با آتش بس موافقت کرد.

ایست بازرسی مسدود شده در نوار غزه تنها ایست بازرسی است که کارگران فلسطینی برای امرار معاش از آن عبور می کنند. بر اساس گزارش اخیر بانک جهانی، نزدیک به نیمی از 2.3 میلیون نفر در نوار غزه بیکار هستند.

تشدید ناآرامی ها در سرزمین های فلسطینی و مسجد الاقصی موجب نگرانی سازمان ملل شده است که روز پنجشنبه خواستار تحقیق درباره اقدامات پلیس اسرائیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید