طحان نظیف: نتایج بررسی بودجه سال 1401 تا پایان امروز به مجلس ارسال می شود

طحان نظیف: نتایج بررسی بودجه سال 1401 تا پایان امروز به مجلس ارسال می شود

روز جدید سخنگوی هیات امنا گفت: وی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش 57 درصدی حقوق کارگران که شامل ستاد اجرایی نمی شود، گفت: در این مورد تردید داشتیم و این مصوبه به مجلس بازگردانده می شود. “

آخرین نشست خبری هادی طحان نظیف سخنگوی هیات امنا با خبرنگاران در این شورا با محوریت بررسی لایحه بودجه 1401 برگزار شد.

سخنگوی هیات امنا در ابتدای این جلسه با تبریک عید سعید فطر به مناسبت ارائه سالانه هیئت امنا در سال 1400 گفت: همچنین 20 اساسنامه از دولت دریافت کرده ایم که 16 اساسنامه آن تصویب شده است. 2 به دولت بازگردانده شده است.

وی با اشاره به قطعنامه های مطرح شده در نشست خبری قبلی، گفت: چهار مصوبه بررسی شده، اولین نکته پیش نویس قرارداد خدمات هوایی ایران و صربستان بود که هیئت امنا با استفاده از الفاظ غیرفارسی مخالفت کرد. . تصمیم بعدی رتبه بندی معلمان بود که دیروز اعلام شد و قبلا هم اعلام شده است. لایحه بعدی لایحه بودجه است که به تفصیل توضیح خواهم داد.

طحان نظیف در خصوص بودجه نیز گفت: این لایحه همزمان با مجلس در پژوهشکده شورا مورد بررسی قرار گرفت و روز پنجشنبه به طور رسمی آن را دریافت کردیم و شب گذشته آن را دیر بررسی کردیم و بررسی به پایان رسید اما نظر نهایی امروز به مجلس فرستاده نشد.» این اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: بودجه اساسا نقشه راه کشور برای سال آینده است و بسیار مهم است. جلسات متعددی با دولت، مجلس و کارشناسان داشتیم. به نظر می رسد که جدول زمانی بررسی بودجه نیاز به اصلاح داشته باشد چرا که در این مدت کوتاه هیچ فایده ای ندارد. ما 5 روز است که بودجه را به طور رسمی بررسی کرده ایم، بنابراین جدول بررسی بودجه در هیات امنا باید رعایت شود و سعی کرده ایم در اسرع وقت آن را بررسی کنیم.

سخنگوی هیات امنا گفت: مواردی که در لایحه بودجه دارای ابهام و ابهام بود مواردی بود که صریح و شفاف بیان نشده بود یا برخی ابهامات جنبه تصحیح عبارات و جمله بندی داشت و متن آن مشخص نبود. امروز هم همه این موارد در مجلس گزارش می شود. بعدازظهر دیروز نامه ای از هیات عالی نظارت به هیات رئیسه دریافت کردیم مبنی بر اینکه در بودجه مغایرت هایی وجود دارد و نامه هیات عالی نظارت به مجلس ارسال می شود. یکی از ابهامات افزایش حقوق همه کارکنان بود که 10 درصد تعیین شد.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر بلاتکلیفی برخی از درآمدهای در نظر گرفته شده در مجلس گفت: برای ما مهم است که همه منابع و هزینه ها در سقف مشترک مشخص شود. اگر این اتفاق نیفتد، به مجلس می گویند که آن را ذکر کنید، اما اینکه سقف کلی افزایش یافته یا نه، چیزی بین دولت و مجلس است که در قانون اساسی لحاظ نشده است، مگر اینکه ساختار بودجه از بین برود. ما تا جایی که می توانیم در مجلس به موضوعات پرداخته ایم، اما برخی موارد کارشناسی شده و اقدامات پیشگیرانه را نیز انجام می دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر معافیت سربازی برای افراد دارای دو فرزند و فروش سرباز، گفت: این موارد خارج از بودجه است و ارتباط مستقیمی با بودجه ندارد. تصمیم گیری در مورد نظام تعهدات روند قانونی دارد و عدم هماهنگی آن با نیروهای مسلح به معنای عدم رعایت مفاد قانونی است و در این خصوص با هیأت امنا مخالفت کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره جهاد تبیان گفت: مخاطب جهاد تبیان هم عموم مردم و هم دستگاه ها هستند. ما نیز از این امر مستثنی نیستیم و بر اساس تعهدات خود در این حوزه، همانند نشست خبری امروز از فضای موجود در فضای مجازی استفاده می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره لغو قانون تغییر زمان گفت: من از لغو این قانون اطلاعی نداشتم البته هر بار که به هیات امنا ارسال می کنند بررسی می کنیم.

سخنگوی هیات امنا در پاسخ به سوالی درباره عملکرد هیات امنا در سال گذشته گفت: ما در هیات امنا چه در حوزه انتخابات و چه در حوزه مصوبات تمام تلاش خود را برای انجام وظایف خود انجام می دهیم. شما باید بگویید که هیئت امنا چه کرده است، اما مطمئن باشید ما تمام تلاش خود را در هیئت امنا انجام خواهیم داد.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی هیات امنا از اولویت بندی دستگاه های دولتی در بودجه گفت: ممکن است نهادها و دستگاه های دولتی در بحث بودجه نکاتی داشته باشند. وقتی صحبت از لایحه می شود یعنی همه دستگاه ها و وزارتخانه ها نکات خود را ارائه کرده اند. مجلس در مرحله تصویب لایحه، مرجع رسیدگی به بودجه است و می تواند تا زمانی که ساختار بودجه نقض نشود، وارد و تصرف کند. ما در شورای نگهبان بر اساس شرع یا قانون اساسی بررسی های کارشناسی انجام می دهیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره ایراد هیات امنا به بندهای تجمیع الحاقی کمیسیون گفت: اکنون واقعیت این است که آماری نداریم اما واقعیت این است که اصلاحات مجلس با ایراداتی مواجه است.

سخنگوی هیات امنا در پاسخ به سوالی درباره انتقاد مقام معظم رهبری از بودجه جهاد تبیان و شناسایی بودجه های بی نام در این حوزه گفت: بودجه های بی نام باید مشخص شود که چیست.

وی در پاسخ به سوالی درباره بودجه آموزش و پرورش گفت: دیروز تعدادی از جداول برای ما ارسال شد اما اکثر جداول به دست ما نرسید و نمی توانم در مورد آنها اظهار نظر کنم.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی درباره مالیات بر دخانیات گفت: این بحث در مجلس حذف شده و چیزی به نام مالیات دخانیات در قوانین نداریم. ما در هیات امنا نمی توانیم تصور کنیم که خوب است چنین چیزی به قانون اضافه شود. اگر در لایحه بودجه چنین چیزی ذکر نشده است یعنی این موضوع در اولویت مجلس نبوده است.

سخنگوی هیات امنا در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر نظر درباره واردات خودرو گفت: هیات عالی نظارت همچنان در موضع قبلی خود است و واردات خودرو را مغایر با سیاست می داند. بنابراین جنجال هیئت نظارت به قوت خود باقی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش 57 درصدی حقوق کارگران که مربوط به قوه مجریه نمی شود، گفت: ما در این مورد تردید داشتیم و این تصمیم به مجلس بازگردانده می شود.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی درباره کسری بودجه گفت: واقعیت بودجه موضوع بسیار مهمی است و اگر موارد روشنی وجود داشته باشد در مجلس منعکس می شود اما برخی موارد اختلاف نظر کارشناسی است و اینطور نیست. برای ما روشن شد.»

سخنگوی هیات امنا در خصوص اصلاح قانون انتخابات گفت: معمولا اصلاح قانون انتخابات نزدیک به انتخابات انجام می شود که خوب نیست. مجلس برمی گردد و حالا نمی دانم. دقیقا همان چیزی که مجلس در حال برنامه ریزی است.

وی در پاسخ به درخواست حذف مجلس، مجلس و شورا از ثبت حقوق و مزایا گفت: باید تعدیل شود.

سخنگوی هیات امنا در خصوص لزوم اصلاح نظام بودجه گفت: نظام بودجه از ابعاد مختلف اقتصادی و حقوقی نیازمند اصلاح و به روز رسانی است که حدود 50 سال است تصویب شده و نظام حقوقی ما آسیب دیده است. اگر مجلس بخواهد قانون یا رویه های بودجه را تغییر دهد، ما در هیئت امنا نیز آمادگی داریم از نظر قانونی کمک کنیم.

طحان نظیف درباره حذف 4200 جلد نیز گفت: این بحث کارشناسی است و ما وارد سیاست های اقتصادی دولت نمی شویم اما سعی کردیم نظر دولت و مجلس را بشنویم اما هیات عالی نظارت نظراتی دارد که مجلس باید باید نظر دولت و مجلس را بشنویم. تأمین و اصلاح. .

دیدگاهتان را بنویسید