طعنه افشین پیرانی باز هم به استقلالی ها

طعنه افشین پیرانی باز هم به استقلالی ها

بزرگترین برد هفته 27 و شاید کل لیگ 22 را پرسپولیس با تک گل عیسی آل کثیر به استقلال برد. پیروزی مهم شاگردان گل محمدی مقابل ساپینتو و شاگردانش پایان کار نبود. افشین پیروانی سرپرست تیم پرسپولیس در حالتی خاص و شاد مشت هایش را گره کرد.

اما شادی علیرضا بیرانوند صدای استقلالی ها را بالا برد و آنها را به شکایت از دروازه بان پرسپولیس به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کشاند و خواستار محرومیت او شد.

گفت و گو با افشین پیرانی را با جویا شدن از خوشحالی علیرضا بیرانوند آغاز کردیم که منجر به جاهای جالب تری شد و…

علیرضا بیرانوند حرکت خوش شانسی را انجام داد که منجر به شکایت استقلالی ها شد. نظری دارید؟

نمیدونم دوستان دنبال چی هستن! چرا باید به دنبال حاشیه باشید و بهتر است این شکست را بپذیرید. چند سال پیش مهدی طارمی در دیدار با النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا اقدام مشابهی را در ابعاد بزرگتر و به عنوان جشن گل انجام داد که در پاسخ به صدای کر کننده یکی از سعودی ها بود. بازیکنان دیدید که ممنوع التصویر نشد پس علیرضا بیرانوند به خاطر این خوشحالی محروم نمیشه و دوستان لطفا داستان رو سرچ نکنید!

اما وحید امیری هم از این شکل شادی انتقاد می کند!

ببینید من هم خوشحالی علیرضا بیرانوند را تایید نمی کنم اما ببینید قبلا چه گفته شد. دوستان پرسپولیس را حریف تمرینی خواندند و اعلام کردند که حتی از رئال مادرید هم نمی ترسند! هنگامی که کوری را احضار می کنید، باید نگه دارید تا کوری حریف خود را حتی پس از شکست نیز احضار کند. داستان خاصی نبود که اینقدر بزرگ شود.

خوشحال تر از قبل بودی؟

بله، دربی را بردیم و خیلی خیلی خوشحال بودیم. این برد یک برد معمولی نیست و اگر استقلالی ها جای ما بودند بیشتر خوشحال می شدند.

اما به وضوح باعث ناراحتی استقلالی ها شد.

خوب اگر استقلالی ها ناراحت هستند قول می دهیم دفعه بعد که دربی را ببریم با آرامش بیشتری تشویق کنیم!

این طعنه بود یا کوری جدید؟!

گذشت تا ما بخوانیم. وقتی جوان بودیم، یاد گرفته بودیم که حرف هایمان را در زمین بزنیم. دربی بازی مهمی بود که 3 امتیاز برای هر دو تیم مهم بود. خوشحالی ما و آنها ناراحت بودن طبیعی است اما دنبال حاشیه و صحبت در مورد موضوعات دیگر جالب نیست.

داوری چطور بود؟

حالا هر چه بگوییم می گویند چون پرسپولیس غلام افشین است مریدانش از داور تعریف می کنند. پیام حیدری قضاوت خوبی داشت اما اگر کل لیگ این فصل را بسنجید متوجه می شوید که در بین مدعیان قهرمانی پرسپولیس بیشترین آسیب را از اشتباهات داوری می بیند. حالا عده ای از شکست خود صحبت می کنند و بهتر است این موضوع را به کارشناسان داوری بسپارند.

ماجرای مهدی عبدی و درگیری او بعد از دربی چه بود؟

چیز خاصی نبود سوء تفاهمی پیش آمد که خیلی زود برطرف شد. دربی کم و پر جنب و جوشی را شاهد بودیم و بهتر است از بازی هجومی دو تیم و دلایل تاکتیکی پیروزی پرسپولیس صحبت کنیم و به جای مسائل حاشیه ای، دیگر مسائل را کنار بگذاریم.

فکر می کردی ملوان انزلی از سپاهان اصفهان امتیاز بگیرد؟

پیش بینی این دیدار با توجه به اینکه در اصفهان برگزار شد بسیار سخت بود اما ملوانان انزلی در طول تاریخ این باشگاه ثابت کرده اند که تیمی شجاع و ریشه دار هستند. مازیار زارع شاهکاری با این بازیکنان غیر تماشایی انجام داد و توانست تیم چلنگر را متوقف کند. با این حال ما کار خود را انجام می دهیم و توجه چندانی به تیم های مقابل نداریم.

اما خیلی ها پرسپولیس را با پیروزی در دربی و محرومیت سپاهان اصفهان قهرمان لیگ بیست و دوم می دانند…

سه هفته دیگه مونده اتفاقات زیادی در سه هفته بارداری ممکن است رخ دهد. سام گفت سپاهان قبل از ملوان در اصفهان توقف کرد. باید در بازی های باقی مانده کاملا هوشیار باشیم و البته یحیی گل محمدی، کادر فنی و بچه ها تجربه کافی دارند و انشاالله با قدرت این لیگ را پشت سر خواهند گذاشت.

به وضعیت ورزشگاه آزادی و تعداد تماشاگران اهمیت نمی دادید؟

واضح است که باید گفت. فوتبال با تماشاگران زنده است و نمی توان آن را نادیده گرفت. زمانی سالن های سینمای ما به خصوص در تهران فرسوده و نامناسب بود، اما با راه اندازی سالن های بزرگ، مجهز و چند منظوره، کمک زیادی به سینما شده است. اکنون فوتبال نیز نیازمند توجه بیشتر مسئولان است. حیف که دربی 100 هزار تماشاگر نخواهد داشت. من خودم این شرایط را به عنوان بازیکن تجربه کردم و می دانم که چه شور و شوقی به ورزشگاه و جوانان می دهد.

امیدوارم هر چه زودتر ورزشگاه آزادی بازسازی شود و شهرهای فوتبال ما ورزشگاه های اختصاصی و مجهز خود را داشته باشند. با این حال وظیفه خودم می دانم که صمیمانه از همه هواداران پرسپولیس به خصوص کسانی که به ورزشگاه آزادی آمده بودند تشکر کنم که با حمایت های بی دریغ تیم را به پیروزی و سه امتیاز رساندند. دست همه درد نکنه

دیدگاهتان را بنویسید