طلسم بزرگ در دیدار نساجی و استقلال می شکند؟!

طلسم بزرگ در دیدار نساجی و استقلال می شکند؟!

در این بازی هم استقلال و هم نساجی برای شکستن یک طلسم وارد زمین می شوند: طلسمی که فقط با پیروزی از بین می رود.

* هفتمین پیروزی

استقلال تا به حال هفت بار پیاپی در لیگ برتر به پیروزی نرسیده است. استقلال هر 6 بازی اخیر را برده است. این دو جمله نشان می دهد که بازی نساجی چقدر برای مجیدی و تیمش اهمیت دارد. برای سومین بار پس از استقلال لیگ اول با منصور پورحیدری و استقلال لیگ نوزدهم با آندره آ استراماسیونی، پس از 6 پیروزی متوالی راهی زمین هفتم می شوند و حالا این معضل پیش روی آنهاست: حسرت سوم و ادامه سحر و جادو یا هفتمین پیروزی و در نهایت خراب شدن جادو؟

* استاد گل

شاید بهترین جمله برای توصیف استقلال این روزها این باشد: تیمی که گل می زند اما گل نمی زند. استقلالی ها در 12 بازی اخیر نه تنها به پرسپولیس گل زده اند. استقلال در نیم فصل دوم در 4 بازی 5 گل به ثمر رساند و هر چه سخت بود حداقل یک بار تور حریف را به لرزه درآورد. از سوی دیگر در 321 دقیقه دروازه آبی ها در لیگ برتر باز نشده و هواداران تنها تیمی هستند که در 5 بازی اخیر استقلال را گل زده اند. این در حالی است که تنها کپر رفسنجان توانست در یک مسابقه بیش از یک گل به ثمر برساند.

* زمان عجیب نساجی

نساجی در چند هفته اخیر دو رویه متفاوت داشته است. آنها تیمی بودند که شکست نخوردند و این اتفاق در 9 بازی متوالی رخ داد و تیم الهام بخش بدون شکست زمین را ترک کرد. اما ناگهان ورق برگشت و روزهای شکست ناپذیر جای خود را به عصری بدون پیروزی دادند. نساجی ها در 3 بازی اخیر خود پیروز نشده اند و پس از 2 باخت خانگی مقابل پرسپولیس و گل گهر، در آبادان مقابل صنعت نفت پیروز نشدند و به تساوی دست یافتند تا در 5 بازی اخیر پیروز نشوند.

* طلسم علیه شعبده باز

بدون پیروزی مقابل پرسپولیس و بدون پیروزی مقابل استقلال. نساجی هنوز نتوانسته سرخابی ها را در لیگ برتر شکست دهد. 3 تساوی در خانه با پرسپولیس و 5 باخت از این تیم و حالا همین آمار با استقلال برابری می کند یعنی. 3 تساوی و 4 باخت. اما تقابل با استقلال تبدیل به یک بازی ریاضی برای نساجی شد، زیرا روندی مانند: مساوی، برد استقلال، برد استقلال، تساوی، برد استقلال، برد استقلال، تساوی و حالا این بازی را ثبت کرد. ساکت الهامی در لیگ برتر روی نیمکت استقلال و پرسپولیس را شکست نداد.

* مسیر معکوس به کلینچ برگ

نساجی در 19 بازی این فصل تنها 5 بار موفق شد درهای خود را بسته نگه دارد، یعنی تقریبا هر 4 بازی یک تور تمیز. جالب اینکه یکی از این 5 بازی مقابل استقلال برگزار شد و در ورزشگاه آزادی بود که علیرضا حقیقی در دیدار با استقلال تنها کلین شیت را به ثمر رساند. نساجی در هیچ یک از 5 بازی اخیر خود نتوانسته دروازه خود را بسته نگه دارد. اما در طرف مقابل استقلال قرار دارد که با 14 بار بسته نگه داشتن دروازه، رکورد تمیزترین بازی های فصل را در اختیار دارد. استقلالی ها در 5 بازی اخیر خود 4 بازی واضح را برده اند و در 3 بازی اخیر خود گلی دریافت نکرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید