اشتباه بزرگ داور در صحنه جنجالی دیدار استقلال و نساجی

اشتباه بزرگ داور در صحنه جنجالی دیدار استقلال و نساجی

جعفر خسرو کارشناس داوری درباره قضاوت یاسر همرنگ در دیدار استقلال – نساجی که با برتری 3 بر یک آبی پوشان در هفته ششم همراه بود، گفت: نکته جالب این دیدار که فیفا در سال 2022 برجسته می کند، اعتراضی به این دیدار ندارد. نیمکت نشینی و مدت آن برای تحریک داور است. همرنگ کار درستی کرد که به نیمکت دو تیم کارت زرد داد و حتی می توانست نفرات را اخراج کند چرا که متاسفانه این اتفاق هنوز در فوتبال ما نیفتاده است.

وی درباره صحنه های حساس نیمه اول گفت: در دقیقه 3 پیمان بابایی به دلیل یک مدافع نساجی تعادل خود را از دست داد که خطا بود و باید یک پنالتی برای استقلال اعلام می شد که داور اشتباه کرد. گل اول استقلال روی امتیاز بود و کارت زردی که در دقیقه 37 به جان ملیکی مدافع نساجی داد هم روی امتیاز بود. داور بعداً یک پنالتی به سود استقلال گرفت و این تصمیم هم درست بود چون شجاعی با دست مانع از عبور توپ و خطا شد.

این کارشناس داوری درباره همین تصمیم در نیمه دوم توضیح داد: با شروع نیمه دوم، جان ملیکی کارت زرد دوم را دریافت کرد و آن بازیکن از زمین اخراج شد. این تصمیم درست بود زیرا در هر دو صحنه که مدافع نساجی خطا کرد، موقعیت خوبی از حریف گرفته بود. ضمن اینکه در دقیقه 80 داور یک پنالتی به سود شمال اعلام کرد که این پنالتی درست بود و مدافع استقلال روی مهاجم نساجی مرتکب خطا شد.

خسرو در پایان گفت: داور بازی خوب عمل کرد و با وجود اشتباه در دقیقه 3 بازی خوش شانس بود که نتیجه به سود استقلال بود.

دیدگاهتان را بنویسید