طلسم تراکتورسازی با پرشور مقابل پرسپولیس؟

طلسم تراکتورسازی با پرشور مقابل پرسپولیس؟

تراکتورسازی فردا در ورزشگاه یادگار امام میزبان پرسپولیس است. دیدار دو تیم در هفته بیست و هشتم لیگ برتر از ساعت 19 روز پنجشنبه آغاز می شود.

شاگردان یحیی گل محمدی هفته گذشته قهرمانی استقلال را از دست دادند و برای از دست ندادن مقام دوم باید مقابل تراکتورسازی پیروز شوند. از سوی دیگر شاگردان سالم در بازگشت به ورزشگاه نتایج بسیار بهتری در طول فصل کسب کردند و از خطر سقوط نجات یافتند. برد و باخت در دیدار فردا تغییری در رده بندی تراکتورسازی در هفته بیست و هشتم ایجاد نمی کند. با این حال این تیم انگیزه های زیادی برای شکست دادن پرسپولیس دارد.

آخرین برد تراکتورسازی با حضور بیش از 70 هزار تماشاگر و با هدایت مصطفی دنیزلی رقم خورد. ساغلام به دنبال شکستن طلسم و تکرار پیروزی هموطن خود مقابل قهرمان 5 دوره اخیر فوتبال ایران است. او این شانس را دارد که با او و تیمش TT داشته باشد.

قرمزهای آذربایجان در 5 بازی اخیر خود مقابل پرسپولیس شکست خورده اند. آنها برای آخرین بار مقابل چشمان تماشاگران خود از سد قهرمان 5 دوره اخیر لیگ برتر گذشتند و سپس (در دو سال اپیدمی تاج و محرومیت تماشاگران) مقابل پرسپولیس به مصاف بازنده رفتند.

تراکتورسازی که در تمام فصل فقط سه برد داشته است (قبل از باز شدن در ورزشگاه های تماشاگران)، در دو بازی اخیر خانگی مقابل تماشاگران خود پیروز شده و از منطقه خطر دور شده است. این نشان دهنده تاثیر زیاد تی تی بر نتایج تراکتورسازی است و حالا قرمزها امیدوارند با کمک خود در بازی فردا طلسم را بشکنند و دوباره پرسپولیس را شکست دهند.

تراکتور آخرین بار در شهریور 1377 با یک گل پرسپولیس را شکست داد که کهکشانی ترین تراکتور تاریخ آن روز با بیش از هفتاد هزار تماشاگر توانست از سد شاگردان کالدرون بگذرد. دژاگا یک کرنر بلند را برای حاج صفی ارسال کرد و ناکامی بازیکنان پرسپولیس در گرفتن توپ از این بازیکن در نهایت با شوت غیرقابل مهار و زمینی حاج صفی منجر به تک گل قرمزها از آذربایجان شد (دقیقه 45+2) .

پرسپولیس در دیدار برگشت با گل های علیپور و امیری تراکتورسازی را شکست داد. این تیم فصل بعد را با گل سیدجلال حسینی در ورزشگاه خالی از تماشاگر یادگار امام به پایان رساند و در 30 خرداد 1400 با گل القطر یک پیروزی دیگر مقابل تراکتورسازی به دست آورد و قهرمان سوپرجام شد. . پرسپولیس در بازی برگشت فصل گذشته با نتیجه 3 بر یک تراکتور را شکست داد. این تیم در این فصل در جاده نیز با نتیجه 2 بر یک از سد این حریف گذشت تا مجموع بردهای این دیدار جذاب لیگ برتر را به عدد 14 برساند.تراکتور تاکنون 9 بار پرسپولیس را شکست داده است.

دیدگاهتان را بنویسید