عاملان حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا باید محاکمه شوند/ نکونام نمی داند تیم من برای مسابقه چیست؟

ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795860

مدافعان تیم من شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: عاملان باید محاکمه شوند اما اگر اصلا محاکمه نشوند مسئولیت بالاتری به آنها داده خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل فولاد گفت: با تیم بسیار خوبی بازی می کنیم. فولاد در دفاع بسیار منضبط است و از زمانی که نکونام وارد زمین شد، عملکرد بهتری دارد و از تک موقعیت ها بسیار خوب استفاده می کند. برای پیروزی در بازی فردا باید خیلی باهوش باشیم و بازی را مدیریت کنیم، چون با تیم بسیار خوبی روبرو هستیم.

وی ادامه داد: در صحبتی که در ابتدای فصل با بازیکنانم داشتم، به دنبال این بودم که استقلالی ها قهرمانی را به دست بیاورند که چند سالی نبود. می توانیم این قهرمان را بدون باخت به تیم برگردانیم و این روند را در طول فصل حفظ کنیم.

مجیدی در خصوص وضعیت مصدومیت بازیکنانش گفت: متأسفانه وریا گفوری در بازی فردا بازی نمی کند اما فکر می کنم بتوانیم در بازی بعدی از او استفاده کنیم. سرماخوردگی کوین یامگا شدید نبود و امروز در حال تمرین است. امیر ارسلان مطهری هم مصدومیت کوچکی داشت که باید در تمرین امروز وضعیت او را ببینیم اما بازیکنان دیگری داریم.

وی درباره موضوع حذف از لیگ قهرمانان آسیا گفت: برای پرسپولیس و استقلال چه چیزی بدتر از این؟ لیگ قهرمانان باید به این دو تیم افتخار کند. برای من جالب است که نگوییم چه کسی باعث این اتفاق شده است. من فصل گذشته مصاحبه ای انجام دادم و گفتم برخی مدیران استقلال 10 سال این تیم را عقب انداختند. برخی رسانه ها از من انتقاد کردند و گفتند فرهاد مجیدی دنبال بهانه بود، بیا این نتیجه حکومت برخی آقایان است. مرتکبین باید محاکمه شوند، اما اگر اصلا محاکمه نشوند، مسئولیت های بالاتری به آنها محول خواهد شد.

وی گفت: یک مشکل ملی و فاجعه بار برای فوتبال ما این است که استقلال و پرسپولیس با این همه هوادار در لیگ قهرمانان آسیا شرکت نمی کنند. این برای من قابل هضم نیست و دقیقا نمی دانم مشکل چیست اما امیدوارم حضور دوباره در لیگ قهرمانان آسیا معجزه باشد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به وضعیت نامعلوم فعلی اذعان داشت: وقتی مدیرانی به این باشگاه می آیند چه واکنشی می توانیم داشته باشیم – دلیل آمدنشان را زیر سوال نمی برم – که کیفیت خود را نشان می دهند، اینطور نیست و استقلالی ها اینطور نیستند. پرتابش به امروز؟ به آرشیو نگاه کنید که فصل گذشته گفتم برخی مدیران استقلال 10 سال معطل شده اند اما برخی رسانه ها از من انتقاد کردند که فرهاد مجیدی عذرخواهی می کند و جلو می رود. این نتیجه کار آقایان است. من فکر می کنم AFC باید افتخار کند که استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان هستند، اما ببینید کجا رفتند، استقلال و پرسپولیس را از این رقابت ها حذف می کنند.

مجیدی به تشریح عملکرد خوب مدافعانش پرداخت و گفت: مدافعان تیم من جزو بهترین مدافعان ایران هستند و امیدوارم سرمربی تیم ملی هم بازی های استقلال را ببیند چرا که آنها شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند. حالا وقتی از دفاع خوب استقلال صحبت می کنیم منظورمان دفاع خوب از تیم است، ما روی این موضوع خوب تمرین می کنیم و بچه ها تاکتیک های تیم را خیلی خوب انجام می دهند، فوتبالی که هواداران دوست دارند، من از بازیکنانم راضی هستم اما برای رسیدن به آنچه منظورم است، باید بیشتر تلاش کنیم تا فوتبالی را بازی کنیم که شایسته هواداران باشد.

وی بر تغییرات زیاد تاکید کرد: خوب است تیم در هر بازی با یک تیم بازی کند. یعنی بازیکنان من چقدر خوب هستند و در هر بازی تیمم را بر اساس موقعیت آنها طراحی و هدایت می کنم. من به همه کسانی که انتقاد می کنند احترام می گذارم، اما خوب است سرمربی تیم فولاد نداند من با کدام تیم بازی می کنم. در مورد نقل و انتقالات بازیکنان باید یک نکته را بگویم: ما تنها یک بازی مقابل صنعت نفت آبادان با 4 دفاع انجام دادیم و سیستم بازی خود را تغییر دادیم. ما ممکن است بازیکنانی داشته باشیم که حرکت کنند، اما سیستم و نحوه بازی ما و مدلی که از ما می‌پرسیم، همه بازیکنانی که بازی می‌کنند این کار را انجام داده‌اند و سیستم ما تفاوت چندانی با هم ندارد و همه بازیکنان در آن قالب قرار می‌گیرند و هر بازیکنی که بازی می‌کند کیفیت خوب ..

وی در خصوص تغییرات مکرر در زمین تمرین گفت: به عنوان مربی تیم کمردرد دارم اما چاره ای نداریم. دیدم مسئولان هم زحمت کشیدند اما در تهران چمن خوب نیست. سه چهار زمینی هم هست که تیم های شهرستانی رفتند. ما که در تهران هستیم زمین نداریم اما تیم های شهرستانی روی چمن مخملی تمرین می کنند! ما یک جلسه در زمین آنها تمرین کردیم، اما برای سری بعدی به ما گفتند که نمی توانیم تمرین کنیم.

مجیدی درباره رکوردهای تیمش خاطرنشان کرد: من به آن رکوردها توجهی نمی کنم. من به آن یک درصد فکر نمی کنم. این چیزها را نمی گیرند. با بازیکنان هم صحبت کردم تا روزی که وریا گفوری جام را برد، به چیز دیگری فکر نمی کنم و تمام تمرکزم روی کار تیم است. هنوز بازی های زیادی باقی مانده است و اگر تیمی فکر کند می تواند قهرمان شود، زهر است. حفظ این شرایط مهم است و بیشتر تمرکز و فکرم حفظ این شرایط تا پایان لیگ است.

سرمربی استقلال در نهایت گفت: ناراحتی نمی بینم، رشید مظاهری در حال تمرین است. ما 3 دروازه بان خیلی خوب داریم و من به همه بازیکنانم نیاز دارم. هر بازیکنی تمرین می کند و وظیفه او این است که تمرین کند. آنچه از بیرون می شنوم درست نیست و در داخل تیم من نیست. بازیکنان در فرم خوبی هستند و رشید هم خوب تمرین می کند و مشکلی نمی بینم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید