عذرخواهی نخست وزیر فنلاند به خاطر بازدید از یک کلوپ شبانه

194059 592 خبر خاکستری

روز جدید انتشار عکس‌هایی از بازدید نخست‌وزیر فنلاند از یک کلوپ شبانه پس از تماس با وزیری در کابینه ولیعهد، موجی از انتقادها را علیه جوان‌ترین نخست‌وزیر جهان برانگیخت.

نخست وزیر فنلاند پس از تماس با یکی از اعضای کابینه کرون و بازدید از یک کلوپ شبانه در هلسینکی در آخر هفته گذشته از مردم به دلیل قرنطینه نکردن خود عذرخواهی کرد.

سانا مارین، نخست‌وزیر 36 ساله فنلاند، ساعاتی پس از اینکه یک وزیر روز شنبه از آزمایش تاج‌گذاری مطلع شد، در یک کلوپ شبانه با نقاب ظاهر شد.

سانا مارین تا نیمه شب یکشنبه گذشته در یک کلوپ شبانه با همسرش می رقصد و می رقصد.

نخست وزیر فنلاند دو دوز واکسن کرونا تزریق کرد و طبق قوانین فنلاند، افرادی که دو بار واکسینه شده اند نباید پس از تماس با یک مرد کرون قرنطینه شوند.

بر همین اساس نخست وزیر فنلاند پس از انتشار عکس های خود از بازدید از یک کلوپ شبانه از عملکرد خود دفاع کرد. احزاب مخالف فنلاند این اقدام را محکوم کردند.

اما خانم مارین روز سه شنبه در یک پست فیس بوک عذرخواهی کرد و گفت: «متاسفم. من مجبور شدم شنبه شب ارزیابی بهتری انجام دهم و در دستورالعمل هایی که دریافت کردم تجدید نظر کنم.

نخست وزیر فنلاند دو بار در روزهای یکشنبه و دوشنبه تاج را آزمایش کرده و منفی است.

احزاب مخالف گفته اند که در انتخابات میان دوره ای روز جمعه شرکت نخواهند کرد و از نخست وزیر جوان به عنوان جوان ترین نخست وزیر جهان یاد می کنند.

مخالفان دولت می گویند که اگرچه نخست وزیر قانون را زیر پا نگذاشته است، اما مسئولیت اخلاقی دارد که استانداردی برای شهروندان فنلاند برای رعایت استانداردهای بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در مواجهه با همه گیری های رو به رشد در کشور تعیین کند.

بر اساس نظرسنجی ها، نزدیک به دو سوم فنلاندی ها معتقدند که اقدام نخست وزیر اشتباه است.

عکسی از بازدید نخست وزیر فنلاند از یک کلوپ شبانه در هلسینکی در یکشنبه شب

عذرخواهی نخست وزیر فنلاند به خاطر بازدید از یک کلوپ شبانه

فنلاند با جمعیت 5.5 میلیون نفری تاکنون نزدیک به 200000 مورد بیماری عروق کرونر قلب و بیش از 1380 مورد مرگ را ثبت کرده است، اما به دلیل موج جدیدی از اپیدمی ها که اروپا را فرا گرفته است، عفونت های ویروس کرونا در فنلاند در هفته های اخیر در هفته گذشته افزایش یافته است. روشی بی سابقه

دیدگاهتان را بنویسید