جنجال سیاسی در فنلاند; خانم نخست وزیر و رسوایی رقص و نوشیدنی

جنجال سیاسی در فنلاند;  خانم نخست وزیر و رسوایی رقص و نوشیدنی

روز جدید : مارین از زمان روی کار آمدن به عنوان جوانترین نخست وزیر جهان در دسامبر 2019 با رگبار بی پایانی از “رسوایی ها” مواجه شده است و واضح است که بسیاری از انتقاداتی که به او وارد شده به این واقعیت مربوط می شود که او نسبتاً جوان، کارآمد و به طور کلی است. زن توانا

آیا ویدیوهای اخیر از مهمانی نخست وزیر فنلاند سانا مارین با دوستانش کمکی کرد یا ضرر؟ آیا او هنوز باحال ترین نخست وزیر جهان است؟ آیا با رقص و آواز خود به مقام یک مقام بلندپایه بی احترامی کرده بود؟ آیا در بحران ناامنی نیست؟ یا حتی قربانی یک عملیات سایبری هدفمند روسیه نیست؟

شما می توانید همه این نظرات و موارد دیگر را در رسانه های اجتماعی در مورد گمانه زنی های پیرامون نخست وزیر فنلاند بیابید، اما حقیقت بسیار مبهم تر است.

فنلاند آستانه بسیار پایینی برای تحمل آنچه که “رسوایی سیاسی” تلقی می شود، نشان داده است. مجری تلویزیونی “Realer Noah” آمریکایی نحوه لباس پوشیدن و رفتار نخست وزیر فنلاند را هنگام رقصیدن و آواز خواندن با دوستانش در یک مهمانی خصوصی با رسوایی های سیاسی در ایالات متحده از جمله حمله اخیر پلیس فدرال (FBI) مقایسه کرد. . املاک دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت: “فنلاند باید برای رسوایی هایی از این دست سپاسگزار باشد” تا اسناد طبقه بندی شده ای را که ممکن است حاوی اسرار هسته ای باشد را کشف کند!

برای نشان دادن اینکه در سال‌های اخیر در فنلاند چقدر تحمل رسوایی‌های سیاسی پایین بوده است، می‌توان به این نکته اشاره کرد که مخالفان سیاسی یکی از نخست‌وزیر سابق آن کشور پس از ناپدید شدن وی در مقابل خانه وی هیزم انباشته کردند. بار همجنس گرایان در استکهلم از بین رفته است. در یک جشنواره مخالفت خود را نشان دادند. زمانی که عکس‌هایی از نخست‌وزیر سابق با شلوارک منتشر شد، آنها به همین ترتیب پاسخ دادند.

از زمان روی کار آمدن مارین به عنوان جوان ترین نخست وزیر جهان در دسامبر 2019، مارین با رگبار بی پایانی از “رسوایی ها” روبرو شده است و واضح است که بسیاری از انتقاداتی که او با آن مواجه است به این دلیل است که نسبتا جوان است. او یک زن کارآمد و در کل توانمند است.

عناوین صفحه اول روزنامه های فنلاند و خشم مخالفان سیاسی علیه مارین با موضوعاتی مانند پختن صبحانه در خانه با غذاهای خریداری شده با بودجه عمومی همراه است. این در حالی است که نخست وزیران سابق نیز اقدام مشابهی انجام دادند اما در آن زمان کسی شکایت نکرد.

برای درک حساسیت فنلاندی ها نسبت به رسوایی های سیاسی می توان به پرونده سال 2008 اشاره کرد که طی آن وزیر امور خارجه فنلاند به دلیل ارسال پیامک های غیراخلاقی از تلفن کارش از سمت خود برکنار شد.

آیا نفوذ خارجی پشت ویدیوهای فاش شده است؟

گمانه‌زنی دیگر در رسانه‌های اجتماعی (عمدتاً در میان مردم خارج از فنلاند) این است که آیا روس‌ها تفنگداران دریایی را در طول یک کمپین دیجیتالی هدف قرار داده‌اند و ویدیوهایی را به صورت آنلاین در رسانه‌ها درز کرده‌اند. آنها می گویند که زمان این رسوایی مشکوک است، زیرا فنلاند اعلام کرده است که تعداد ویزاهای ارائه شده به گردشگران روسی را به شدت کاهش خواهد داد و این کشور شمال اروپا به پایان روند پیوستن خود به ناتو نزدیک شده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که فنلاندی‌ها عموماً تلاش‌های اطلاعات نادرست را درک می‌کنند و در صدر فهرست سواد رسانه‌ای قرار دارند، رتبه‌بندی سالانه کشورهای اروپایی که مقاومت در برابر اخبار جعلی را اندازه‌گیری می‌کند. رسانه‌های فنلاند حدس می‌زنند که چگونه اولین ویدیوی مارین در عصر چهارشنبه در اینترنت به بیرون درز کرد و به این نتیجه رسیدند که ممکن است توسط گروه دوستان او فاش شده باشد.

ویدئوی دوم که صبح روز جمعه توسط مجله شایعه پراکنی 7 روز یا Seiska به فنلاندی به اشتراک گذاشته شد، توسط یک فنلاندی که طرفدار مارین یا حزب سوسیال دموکرات او نیست فیلمبرداری شد و به یورونیوز گفت که توسط کسانی ساخته شده است که به دنبال آسیب سیاسی هستند. . نویسنده این شایعه به یورونیوز گفت: “معمولاً هیچکس جرات نمی کند در مورد او (مارین) چیزی منفی بنویسد. فکر می کردم مجله Seiska جراتش را دارد. واقعیت این است که مارین به وضوح یک خودشیفته است.

در مورد اظهار نظر در مورد مصرف احتمالی کوکائین مارین و واکنش رسانه ها به آن چطور؟

بسیاری از خشم عمومی از اولین ویدئوی منتشر شده مارین حول این موضوع بود که آیا هیچ یک از دوستانش کلمه “jauhojengi” را به زبان آورده اند (ظاهراً اشاره ای عامیانه به کوکائین و به معنای “یک دسته آرد”). به رنگ سفید اشاره دارد) یا خیر.

این بیانیه بود که رهبر حزب راست افراطی فنلاند و یکی از نمایندگان پارلمان از حزب مرکز، یکی از شرکای دولت ائتلافی پنج حزبی به رهبری مارین را بر آن داشت تا به او پیشنهاد دهد که آزمایش مواد مخدر را انجام دهد. انجام شد و نتایج آن هفته آینده اعلام خواهد شد.

اما هنوز باید بپرسیم که چرا رسانه ها زندگی شخصی مارین را اینقدر زیر ذره بین گذاشته اند؟ پاسخ را می توان در پیوندهای نزدیک جامعه رسانه ای کوچک فنلاند با سیاست هلسینکی یافت.

روزنامه فنلاندی یا روزنامه زرد Iltalhti که بیشترین اخبار را در مورد حادثه اخیر مربوط به مارین دارد، آن را شرم آور خواند. سردبیر این روزنامه با رئیس ارتباطات حزب اتحاد ملی ازدواج کرده است. این به معنای ازدواج یک ستون نویس با مدیر رسانه حزب راست افراطی فنلاند است که هر دو مخالف سانا مارین هستند. این نشان می دهد که احزاب سیاسی و اعضای رسانه های فنلاند چقدر به هم نزدیک هستند.

محتوای خبری منتشر شده علیه او، می گوید: «در تعطیلات اوایل آگوست، مارین در یک سری مهمانی شرکت کرد، به بارها و رستوران ها رفت، از نزدیک با یک ستاره موسیقی فنلاندی رقصید و به او نزدیک شد تا با او صحبت کند. مخالفان مارین به او هجوم آوردند تا به نظر برسد که امنیت کشور با حضور مارین در مهمانی به خطر افتاده است.

البته مسئولیت امنیت ملی در فنلاند تنها بر عهده نخست وزیر نیست و سطوح مختلف تصمیم گیری در دولت و ارتش وجود دارد و حضور مارین در یک بار یا مهمانی خانگی به معنای در دسترس نبودن او نیست. و غیر قابل دسترس

آیا مارین باید هزینه های سیاسی بیشتری بپردازد؟ اکنون رئیس گروه پارلمانی حزبش و رهبر حزب مرکز، دومین حزب بزرگ ائتلافی و حزبی که مارین برای حفظ دولت به حمایتش نیاز دارد، پیام‌های حمایتی قوی ارسال کرده است. با این حال، گاهی اوقات، پیام های حمایت سیاسی می تواند یک روز قوی باشد و روز بعد ناپدید شود. به ویژه علیرغم اینکه انتخابات سراسری برای بهار 2023 برنامه ریزی شده است و احزاب در حال تلاش برای رسیدن به موقعیت های قدرت هستند.

آیا به نفع حزب مرکزی است که بگوید تا زمانی که نخست وزیر فعلی استعفا ندهد، از دولت خارج خواهد شد؟ این یک گزینه غیر قابل تصور نیست. در واقع، سانا مارین تنها به این دلیل به پست نخست وزیری رسید که سلف او «خاله رینه» پس از کمتر از یک سال نخست وزیری، با چنین سناریویی از حزب مرکز اخراج شد.

آیا حزب خود مارین، که معمولاً برای رأی دهندگان مسن تر مورد توجه است، می تواند تصمیم بگیرد که او را به عنوان هدر دادن رأی دهندگان اصلی آن حزب رد کند؟ این سناریو در کوتاه مدت محتمل به نظر نمی رسد، زیرا مارین تا کنون به عنوان یک پیش نویس با ارزش در نظر گرفته شده است.

مارین هنوز از سطح بالایی از تایید عمومی برخوردار است، به ویژه به دلیل عملکرد مثبت خود در طول شیوع کووید. البته در هفته‌های آینده، زمانی که رسانه‌های فنلاند به احتمال زیاد داده‌های نظرسنجی را منتشر خواهند کرد، مشخص خواهد شد که نظر رأی‌دهندگان درباره ویدیوهای لو رفته مارین چیست. تاکنون، به نظر می رسد که اکثر رسانه های جریان اصلی فنلاند به کار خود ادامه داده اند و در مورد انتظار طولانی در شهربازی هلسینکی، جنگ روسیه در اوکراین و کنسرت های موسیقی به جای پوشش خبری Sanna Marine، نوشته اند و روزنامه ها و تبلویدها هنوز در آنجا پر هستند. جزئیات نامشخص و شایعات، واکنش ها و گمانه زنی ها پیرامون زندگی شخصی و حرفه ای ثنا مارین است.

دیدگاهتان را بنویسید