دیدار با نخست وزیر در رسوایی کانادا

دیدار با نخست وزیر در رسوایی کانادا

اسکوچیچ به عنوان یکی از شاکیان از لغو بازی ایران و کانادا انتقاد کرد و گفت که برنامه ریزی این بازی به همت او و معرفی یک ایجنت آفریقایی به نام جو کنگا بوده است.

ایجنتی که در فوتبال آفریقا با تحریم های شدیدی روبه رو است اما امسال بازار پررونقی در فوتبال ایران دارد و رودی زستد، بازیکن عزیز و عزیز استقلال را به تهران آورد. او در پیشنهاد اولیه خود سه بازی دوستانه برای تیم ملی ایران در نظر گرفته بود و قرار بود اردوی 15 روزه ایران در کانادا به صورت رایگان برگزار شود.

اما پس از آغاز مذاکرات، قبل از امضای معاهده، کانگا از روند حذف شد و کمیته بین‌المللی فدراسیون از طریق کانال‌های دیگر با کانادا به توافق رسید و با پرداخت 300 هزار دلار به ایران موافقت کرد.

اما قول کنگا دو دیدار بعدی تیم ملی را با هم هماهنگ نکرد و چنین فرصتی برای حضور در اردوی 17 روزه تیم ملی به یک مسابقه خلاصه می شود که آغازی بر عصبانیت و اختلاف اسکاچ با فدراسیون ها بود! البته تا اینجای کار همه چیز بر اساس حالت بازی بود و هیچ دعوای سیاسی که طرفین در مورد نوع هماهنگی مسابقه با هم اختلاف داشته باشند وجود نداشت!

اما بازی دوستانه کانادا در این شرایط حساس و در خاک کانادا که تبعات زیادی داشت، نکته ای بود که از ابتدا به میرشاد ماجدی و هر یک از تصمیم گیران بدرس اعلام شد، اما به نظر می رسید هیجان سفر به کانادا یا فواید. این بازی بیش از یک باخت برای آن دسته از تصمیم گیرانی بود که مهمترین فرصت را برای آماده سازی تیم ملی قبل از جام جهانی توسط تیم ملی گرفتند و اکنون تنها تیمی در جام جهانی هستیم که حریفی برای بازی نداریم. این روزهای طولانی در فیفا!

پیش از این تیم ملی باید به قطر می رفت و سه بازی دوستانه در آنجا انجام می داد و قرار است بازی با کانادا در ماه اکتبر برگزار شود، اما زمانی که بازی کانادا از سوی اسکوچیچ پیشنهاد شد، بازی با نیوزلند برای سفرهای مستمر و همان ناراحتی بود. بازی کنسل شد تا بالاخره باعث چنین رسوایی بزرگی شود!

دیدگاهتان را بنویسید