نخست وزیر کانادا: به صورت تخصصی و مستقل برای ورود تیم فوتبال ایران به کانادا تصمیم گیری می شود.

نخست وزیر کانادا: به صورت تخصصی و مستقل برای ورود تیم فوتبال ایران به کانادا تصمیم گیری می شود.

روز جدید نخست وزیر کانادا گفت که شخصاً همچنان با دعوت تیم ملی فوتبال ایران به کانادا مخالفم، اما «آژانس خدمات مرزی کانادا» تصمیمی حرفه ای و مستقل برای ورود تیم ایران به این کشور خواهد گرفت.

نخست وزیر کانادا گفت: آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) تصمیم نهایی برای ورود تیم ملی فوتبال ایران به این کشور برای انجام یک بازی دوستانه و راهیابی به جام جهانی خواهد بود.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، گفت: سرویس مرزی کانادا (CBSA) وزارتخانه ای خواهد بود که تصمیم خواهد گرفت که آیا تیم ملی فوتبال ایران در ماه آینده یک بازی دوستانه برگزار کند یا خیر.

تیم ملی فوتبال کانادا قرار است روز 5 ژوئن در دیداری دوستانه در ونکوور میزبان ایران باشد، اما حواشی سیاسی بالا گرفته و ترودو هفته گذشته گفت که تیم ملی فوتبال ایران را به کانادا دعوت کرده است. بازی در مقدماتی جام جهانی فکر اشتباهی بود.

او دیروز این موضوع را تکرار کرد و در مصاحبه با رسانه ها در ونکوور گفت که دیدگاهش تغییر نکرده است.

او گفت: “نگرانم که فکر می کنم این بازی ایده بدی بود. می توانم به شما اطمینان دهم که فدراسیون فوتبال کانادا هیچ بودجه ای برای این بازی در نظر نگرفته است و بازیکنان (ایرانی) واجد شرایط این بازی هستند.” “من انتظار دارم در کانادا، آژانس خدمات مرزی تصمیمات حرفه ای و مستقل اتخاذ کند.”

طبق گزارش رسانه های کانادایی، در میان منتقدان این بازی، برخی از خانواده های مسافرانی هستند که در سقوط 752 پرواز خطوط هوایی بین المللی اوکراین در 8 ژانویه 2020 جان باختند. دولت کانادا می گوید 55 کانادایی و 30 کانادایی در بین 176 مسافر این هواپیما بودند. پروازهایی که بر اثر تیراندازی اشتباه پدافند هوایی ایران در حومه تهران کشته شدند.

برخی از نمایندگان محافظه‌کار پارلمان کانادا با اعتراض به دعوت تیم ملی فوتبال ایران به کانادا، خواستار لغو این مسابقه شده‌اند، اما فدراسیون فوتبال کانادا تاکنون با این فشار سیاسی مخالفت کرده و هفته گذشته بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: کانون فوتبال کانادا. در آستانه جام جهانی فوتبال 2022 قطر به سادگی تیم ملی فوتبال کانادا را برای رقابت در عرصه جهانی آماده می کند.

ما در فدراسیون فوتبال کانادا به قدرت ورزش و توانایی آن برای گرد هم آوردن افراد با پیشینه‌های مختلف و گرایش‌های سیاسی اعتقاد داریم. ایران یکی از 32 تیم حاضر در جام جهانی 2022 قطر است و فوتبال، کانادا همچنان به تمامی پروتکل های بین المللی در این رقابت ها پایبند است.

دیدگاهتان را بنویسید