تیم ملی والیبال بانوان به کانادا دعوت شد/ لغو بازی تیم ملی فوتبال مقابل کانادا صرفا سیاسی بود.


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842315

نگرانی هایی در مورد جام جهانی وجود دارد. ما نیاز به ثبات در فدراسیون فوتبال داریم

رئیس فدراسیون والیبال لغو بازی تیم ملی فوتبال با کانادا را کاملا سیاسی دانست.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با تقدیر از مدیران ورزشی گفت: معمولا مردم جنبه قهرمانی را می بینند که در مسابقات مدال گرفته و مورد تشویق قرار گرفته است. برای قهرمانی و عرصه های جهانی به مدیرانی نیاز داریم که در ستاد و وزارتخانه ها شرایط لازم را برای درخشش قهرمانانمان فراهم کنند. این اقدام خیر که در تجلیل از روسای سابق کمیسیون ها و فدراسیون ها و سازمان تربیت بدنی انجام شده قابل تقدیر است. این ارزشمند است که در زندگی مردم مورد احترام قرار می گیرند و مورد تمجید مدیران ورزش کشور قرار می گیرند که این امر جوانان و نوجوانان را به یاد کشورمان می اندازد.

این داور در ادامه به لغو دیدار تیم ملی فوتبال مقابل کانادا پرداخت و گفت: برنامه ای که برای دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال تدارک دیده شده بود نباید به فضای دیگری می رفت. مسابقات مختلفی در نقاط مختلف جهان در حال برگزاری است و اتفاقی که افتاده این است که کانادا به تازگی توسط تیم ملی والیبال زنان کانادا دعوت شده است که بودجه آن نیز توسط بخش خصوصی کانادا تامین می شود. اگر بحث به یک موضوع سیاسی تبدیل شود، ما با آن موافق نیستیم. این خوب نیست و متأسفانه شاهد بداخلاقی هایی هستیم که مثلاً ایرانی ها به آن توجه می کنند. یک تیم ملی برای انجام بازی تدارکاتی لازم به کشوری دعوت می شود و کسانی که علاقه ای به کشور ندارند جاسوسی می کنند.

وی با اشاره به درگیری های سیاسی در عرصه ورزش گفت: بی تدبیری دولت کانادا نیز این اتفاقات را برانگیخته است و به عنوان زبان مشترک ملت های دنیا در ورزش به عنوان حضور در عرصه های مختلف نباید به ابزار سیاسی تبدیل شویم. بر اساس مظلومیت و شایعات: «اجازه دهید ورزش در فضای غیرسیاسی برگزار شود.

داوری اضافه کرد: اتفاقی که در فوتبال افتاد کاملا سیاسی بود. البته ما نیاز به ثبات در فدراسیون فوتبال داریم و این درست است اما موضع سیاستمداران کانادایی کاملا سیاسی است و نمی توان آن را به بی نظمی فدراسیون نسبت داد. اوضاع طبق روال قبل پیش می رود و نگرانی های زیادی در شرایط پیش رو برای جام جهانی وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان 10 میلیون دلار غرامت از یکی از مسئولان وزارت ورزش دریافت کرد، گفت: از 10 میلیون دلار غرامت اطلاعی ندارم و باید توافقات صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید