دیدار با این تیم را به دلیل جایگاه نخست وزیر کانادا لغو کردیم / باید از تمامیت و اقتدار کشور محافظت کنیم


ساعت: 13:09
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842842

رئیس فدراسیون والیبال گفت: دیدار با این تیم را به دلیل سمت نخست وزیری کانادا لغو کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در حاشیه آخرین تمرین تیم والیبال جوانان پیش از مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند، درباره لغو دیدار تدارکاتی تیم ملی والیبال با کانادا گفت: دشمنان قسم خورده ما هزینه می کنند. فضای بین کشورها با ایران را از بین ببرد و همه روابط ایران را سیاسی و متشنج کند. ما به عنوان کشوری با تاریخ و تمدن غنی در این 40 سال پس از انقلاب در عرصه های مختلف جهان حرفی برای گفتن داشته ایم و در والیبال جزو 4 تیم برتر بین 4 کشور جهان هستیم. فدراسیون و اینها برای دشمن آزاردهنده است. طبیعتا به دنبال ایران سیاه نمایی هستند و برخی دولتمردان غربی وارد این بازی ها شده اند.

وی افزود: کشورهای دشمن اگر ببینند تیم ملی کشورمان با تیم های دیگر کشورها بازی رسمی دارد ناراحت می شوند. تیم ملی والیبال مردان بارها با کانادا و تمامی تیم های قدرتمند جهان بازی کرده و در میادین مختلف آنها را شکست داده است. بازی های والیبال عرصه بسیار خوبی برای رقابت است و توانمندی کشورها را به نمایش می گذارد، اما جریان ها در صدد تخریب ایران هستند. مشکلی که دشمنان ما روی آن سرمایه گذاری می کنند.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: طبق برنامه تعیین شده از سوی فدراسیون والیبال کانادا، تیم ملی برای برگزاری بازی تدارکاتی در ماه جولای دعوت شد و بدرفتاری و بدرفتاری نخست وزیر کانادا با تیم ملی فوتبال منجر به عذرخواهی شد. از فدراسیون والیبال کانادا دعوت آنها را به زمان دیگری موکول کنید. حضور شایسته و هر اتفاقی که باید بیفتد مهم است و اگر این تیم نیاز به حضور در زمین تمرین در کشور دیگری داشته باشد و آن کشور رفتار بدی نسبت به مردم و دولت کشورمان داشته باشد، به ما می آید و احترام می گذارد. فدراسیون کانادا در مورد والیبال من موضع فدراسیون کانادا را با نخست وزیر آن کشور به اشتراک می گذارم.

وی ادامه داد: در هفته اول لیگ جهانی در برزیل هستیم و چند کشور در کانادا بازی می کنند. اگر تیم ما می خواهد در کانادا بازی کند باید به میزبان احترام بگذارد. دولت کانادا در دو سال گذشته در برخی از مواضع خود بی پروا بوده و این رفتار غیرقابل قبول است. واقعیت ملت ما این نیست که دشمنان فیلم بسازند و سیاه نمایی کنند، دفاع از کیان و اقتدار کشور و حفظ این عزت در هر عرصه ای واجب است.

داوری در خصوص وضعیت تیم والیبال دختران گفت: این برنامه را میترا شعبانیان سرمربی تیم نوجوانان دختر تدارک دیده بود تا طبق برنامه اردویی داشته باشند و بهتر به مسابقات قهرمانی آسیا بروند. من پیشرفت خوبی می بینم. با تمرین امروز و این تیم می تواند در آسیا بهتر از قبل عمل کند.

وی ادامه داد: حمایت از تیم ملی والیبال برای فدراسیون اهمیت ویژه ای دارد و به همین دلیل یک رده سنی اضافه کرده ایم. برای فدراسیون جهانی رده های سنی برای ارتقای کیفی بازیکنان مهم است و عملکرد خوب تیم ملی بزرگسالان زمانی است که در رده های سنی اصلی عملکرد خوبی داشته باشیم. هدف اصلی فدراسیون والیبال ایجاد یک تیم ملی خوب است.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: هدف اصلی فدراسیون جهانی توسعه رده های سنی اصلی و تربیت بازیکنان برای عملکرد خوب است و بازی در رده سنی اصلی بسیار مهم است و نباید به آن فکر کرد. به عنوان دسته های اصلی آنها. برای نشان دادن استعدادهای خوب جشنواره ای برای نونهالان برگزار کردیم. کاری که فدراسیون والیبال در سال جاری انجام داده بی سابقه بوده و اردوهای آماده سازی مناسبی را در اروپا برگزار کرده است تا بازیکنان بتوانند زمین را محک بزنند و با تجربه بیشتری به مسابقات بروند.

وی ادامه داد: تیم والیبال جوانان در شرایط خوبی قرار دارد و می تواند مسابقات زیبایی را در تایلند انجام دهد. سال پرکاری داریم و نیمه شهریور مسابقات مختلفی داریم و والیبال می تواند مردم را خوشحال کند. از همه بازیکنان و کادر فنی بابت زحماتشان تشکر می کنم. از هیچ چیز نترسید و زمین والیبال میدان جنگ نیست و در میدان ورزش با رقبای خود رقابت کنید و مصمم باشید بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارید. شما اولین راه هستید که 3 سال سخت بجنگید و در آینده نماینده خوبی برای ایران باشید. شما در بزرگسالان از تیم ملی حمایت می کنید و باید عملکرد خوبی داشته باشید و روی تمرینات و مسابقات تمرکز کنید تا به خودتان آسیب نزنید.

این داور در دیدار با تیم ملی بانوان درباره تغییر ترکیب تیم ملی گفت: اگر انتقالی به تیم ملی انجام شود به این معنا نیست که بازیکنان پرتلاش ما لیاقت ماندن را ندارند. در تیم ملی چاره‌ای جز انجام چند نقل و انتقال نداریم و این کار سخت ماست و از شما قدردانی می‌کنیم؛ اما مانند والیبال مردان، تغییر اساسی در زنان به وجود آمد، با میانگین سنی 3 سال برای مردان و برای المپیک 7 سال است و چاره ای جز این نداشتیم که از والیبالیست های بسیار خوب آقایان استفاده کنیم و به بچه های 4 ساله فرصت بدهیم و از موضع ایران در آینده کشورمان حمایت کنند.

وی ادامه داد: با تشکر از بازیکنان جوان و بزرگتر، اما برای آینده کشور چاره ای جز تغییر نسل در تیم ملی والیبال بانوان نداریم تا بازیکنان جوانتر بیایند. 2 سال پیش که اولین تیم ملی را تشکیل دادیم، گفتم همه بازیکنان بیشتر شبیه وزنه برداران هستند، اما الان فیزیک بدنی آنها بهتر شده و قدشان بلندتر است و می توانیم مسابقات تدارکاتی خوبی داشته باشیم و آنها را برای شروع بازی های کشورهای اسلامی آماده کنیم.

این داور یادآور شد: اکنون تیم ملی والیبال بانوان زمزمه بازیکنان جدید و قدیمی را می کند. اگر در این 4 سال تغییر نسلی رخ دهد، این یکی از الزامات ماست. بازی های مهمی مانند بازی های آسیایی در پیش داریم و باید از بازیکنان قدیمی استفاده می کردیم، اما وقتی 2 ساله شدیم چاره ای جز حضور جوان ترها در میادین بزرگ نداریم. کمپدیل سخت کار می کند و چین بازی های آسیایی را لغو کرده است. برخی به دنبال تیمی هستند که پوست کل کار را بکنند و ما به تدریج این کار را انجام می دهیم و همه بازیکنان قدیمی ارزش دارند. چاره ای نداریم جز اینکه به جوانان فرصت رشد تیم ملی را بدهیم.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید