عربستان سعودی بمباران صنعا را از سر گرفت

این ائتلاف در بیانیه ای اعلام کرد: از شهروندان می خواهیم از تجمع و نزدیک شدن به مناطق هدف خودداری کنند.

در همین حال، ائتلاف سعودی مدعی است که این عملیات مطابق با قوانین بین المللی و اصل حمایت قانونی است.

اسکای نیوز همچنین به نقل از ائتلاف سعودی اعلام کرد که ائتلاف در جریان این بمباران مراکز مخفی موشک های بالستیک را هدف قرار داده است.
بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی همچنین مدعی است در جریان این عملیات، یک پایگاه مهم موشک بالستیک در منطقه دهابان صنعا را منهدم کرده است.

هواپیماهای ائتلاف سعودی از شامگاه پنجشنبه تا صبح شنبه ده ها بار صنعا پایتخت و استان های صعده، الحدیده و عمران را بمباران کردند.

درگیری میان ارتش و کمیته های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف سعودی طی روزهای اخیر در برخی مناطق تشدید شده است.

یمنی ها تشدید حملات ائتلاف سعودی در شمال یمن را شکست ائتلاف سعودی-آمریکایی در کرانه باختری و آزادسازی الحدیده می دانند و معتقدند که آمریکا معادلات خود را در منطقه به ویژه در منطقه از دست داده است. جنگ یمن

عربستان سعودی در 26 آوریل 1994 در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور عربی با کمک و چراغ سبز آمریکا به بهانه بازگشت برکنارها و فقیرترین کشور عربی، تهاجم گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد. رئیس جمهور فراری عبدالمنصور برای تحقق اهداف و جاه طلبی های سیاسی خود به قدرت بروید.

آژانس‌های سازمان ملل، از جمله سازمان بهداشت جهانی و یونیسف، بارها هشدار داده‌اند که مردم یمن همچنان با قحطی و فاجعه انسانی مواجه هستند که در قرن گذشته بی‌سابقه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید