بمباران انبار مواد مخدر در صنعا تحت حمایت بیانیه شورای امنیت صورت گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره ، محمد عبدالسلام ، رئیس تیم ملی نجات دولت در یمن ، به موضع شورای امنیت درباره ماریب واکنش نشان داد.

وی افزود که این واقعیت که شورای امنیت موضع مشابهی با نیروهای متجاوز دارد موضوعی جدید نیست. این در راستای موضع کورکورانه شورای امنیت در تمام این سالها پس از جنگ در یمن است.

عبدالسلام گفت: با این موضع ، خود شورای امنیت اثر مثبت بیانیه های خود را از بین می برد.

رئیس تیم ملی نجات دولت یمن گفت: ما تأکید می کنیم که یمن مطابق موقعیت دفاعی خود به مقابله با متجاوز ادامه می دهد و با تمام وسایل حفاظتی احتمالی با متجاوز مقابله می کند.

شایان ذکر است شورای امنیت صبح پنجشنبه با صدور بیانیه ای خواستار آتش بس فوری در سراسر یمن شد. درخواست آتش بس در یمن توسط شورای امنیت مطابق قطعنامه 2565 شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح شده است. در این بیانیه بر ضرورت توقف جنگ و کاهش تنش ها از جمله توقف فوری حمله انصار اسلام به شهر ماریب تاکید شده است.

شورای امنیت علاوه بر بازرسی های جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در یمن ، خواستار پایبندی ایران به “اقدامات مورد نیاز شورای آژانس بین المللی انرژی اتمی” شد. نقش استراتژیک و سرنوشت ساز منطقه استراتژیک ماریب در تعیین سرنوشت جنگ در یمن ، عربستان سعودی و متحدانش را بر آن داشته است تا هر اقدامی را برای جلوگیری از پیشروی ارتش یمن در این جبهه انجام دهند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن از زمان آزادسازی استان ماریب پیشرفت چشمگیری داشته اند. مأرب آخرین سنگر نیروهای دولتی تحت حمایت عربستان است که در سال 2014 از صنعا اخراج و به عدن در جنوب یمن منتقل شد. آزادی مأرب می تواند به انصارالله یمن برای مذاکرات آینده اهرم بدهد.

استان ماریب دارای ذخایر نفت و گاز است که باعث برنده شدن آن شد. پالایشگاه نفت صفر ، ساخته شده در سال 1986 ، یکی از دو پالایشگاه بزرگ یمن است و ظرفیت تولید روزانه 10 هزار بشکه نفت را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید