عضو هیأت رئیسه مجلس: پیگیری می شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس: پیگیری می شود.

روز جدید سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حدود شورای تطبیق و هیئت عالی نظارت باید مشخص شود، گفت: در این راستا باید حدود 30 درصد از اعضای شورای عالی نظارت را مشخص کرد.

علیرضا سلیمی در نطق علنی امروز (دوشنبه) خود در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: حدود شورای تشخیص و هیات عالی نظارت از نظر مصوبات مجلس چقدر باید باشد؟ آیا می توانند مستقیماً مصوبات مجلس را رد کنند یا باید به رهبر معظم انقلاب مانند شورای عالی امنیت ملی نامه بفرستند و با اجازه رهبری مصوباتشان اجرا شود یا باید نامه خود را به شورای عالی امنیت ملی بفرستند. نگهبانان؟

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس تاکید کرد: مصوبات مجلس باید توسط نظام با دقت خوانده شود. قانونگذار به هیچ وجه اجازه افزایش قیمت داروها، تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی را نداده است. بلکه این فرصت به دولت داده شده است که ارز 4200 دلاری را حفظ کند یا قیمت ها را ثابت نگه دارد. برخی از نظرات به سادگی آگاهی عمومی را ارتقا می دهند. برخی از احکام بودجه مصوب مجلس باید به وضوح در جداول و ردیف ها ذکر شود. برخی دستگاه های مصوبه سوالاتی را در این زمینه مطرح می کنند.

تیم مذاکره کننده باید گزارش شفافی را به مجلس و افکار عمومی ارائه کند

حجت الاسلام و المسلمین سلیمی با تشکر از عملکرد دولت سیزدهم در مذاکرات وین، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب و قانون راهبردی مجلس دو خط قرمز در مذاکرات است. گاهاً عنوان می شود که آیا این دو مولفه مورد توجه قرار گرفته است، لذا از وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده دعوت می شود گزارش شفافی را به مجلس و مردم ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید