علت کاندید نشدن پزشکان در انتخابات نایب رئیس مجلس از زبان فرید موسوی

علت کاندید نشدن پزشکان در انتخابات نایب رئیس مجلس از زبان فرید موسوی

فرید موسوی، نماینده فراکسیون مستقلین مجلس دلیل کاندید نشدن پزشکان و حضور تندروها در هیئت رئیسه مجلس را تشریح کرد.

کلیباف رئیس مجلس دوازدهم شد و نتیجه نشان می دهد از آرای مستقلین در مجلس استفاده کرده است. هادی قوامی منتخب اسفراین در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، ائتلاف مستقلین با نامزدهای ریاست مجلس را رد کرد و به قالیباف درباره رأی آتش به تشخیص نمایندگان گفت.

فرید موسوی اگرچه رای شخصی را رد نمی کند، اما رایزنی فراکسیون و قالیباف را نیز تایید می کند.

وی با اشاره به انتخابات نواب رئیسی گفت: ما کاندیدایی نداشتیم. آقای مزیکیان گفت با توجه به اینکه برنامه هایی برای انتخابات ریاست جمهوری دارند و احتمال ثبت نام دارند، شرکت در انتخابات شوراها را اخلاقی نمی دانند.

مشروح صحبت های فرید موسوی نماینده منتخب مراغه در مجلس خبرآنلاین را می خوانید.

********

* آقای موسوی، انتخابات کمیته ریاست جمهوری امروز برگزار شد، تحلیل شما از ترکیب اعضای کمیته ریاست جمهوری چیست؟

یکی از ویژگی های انتخابات مجلس دوازدهم نسبت به دوره های قبل این است که خوشبختانه یا متاسفانه جناح ها نقش مهمی نداشتند. این ترکیب بر اساس دوستی ها و ارتباطات محدودی که نمایندگان با هم دارند شکل می گیرد. ورزا و کارکنان که در دوره های گذشته معمولا در شروع مجلس برنامه ریزی می شدند، اطلاعاتی را در مورد مسائل مختلف به نمایندگان ارائه می کردند. در حاشیه این دیدارها که پیش از آغاز مجلس برگزار شد، نمایندگان مردم با حالات و ذائقه ها آشنا شدند. این بار این اتفاق نیفتاد و نمایندگان همدیگر را نشناختند.

سنجیدن سلیقه های سیاسی صورت گرفت

ما در فراکسیون مستقلین به صورت منسجم اما محدود جلساتی را برگزار کردیم، چون شرایطی برای مستقر شدن در تهران برای برخی دوستان فراهم نشد و نتیجه این شد. نمایندگان بر اساس شناخت محدودی که از دوستان داشتند رای دادند. تقریباً بیشتر سؤالات از رئیس مجلس مطرح شد و سایر اعضای هیئت رئیسه مورد بحث قرار نگرفت.

بر اساس همین اطلاعات اولیه، فکر می‌کنم یک سنجیدن سلیقه‌های سیاسی انجام شد و وزن ایده‌ها یا گروه‌هایی که می‌توانستند ۴ سال با هم همکاری کنند، مشخص شد.

جناح سکوت کرد

* آقای موسوی قبل از انتخابات شورای حکومتی شنیده شد که استقلالی ها با آقای قالیباف رایزنی کرده اند، در مورد این رایزنی ها توضیح دهید.

من جزو تیم مشاور نبودم اما رایزنی ها انجام شد. جزییات جلساتی که با هر سه بزرگوار برگزار شد به فراکسیون ارائه شد اما نظر فراکسیون این بود که سکوت کنند و دوستان نظرشان را بگویند.
دکتر گفت نمی‌دانم چگونه در انتخابات شورا شرکت کنم، زیرا…

* کاندیدای معاونت یا … نداشتید؟

ما کاندیدایی نداشتیم پزشکان گفتند با توجه به اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه دارند و احتمال ثبت نام دارند، شرکت در انتخابات شوراها را اخلاقی نمی دانند.

* استقلالی ها از آقای حاجی بابایی حمایت کردند؟

هیچ اقدام سازمانی صورت نگرفت. برخی از دوستان به آقای مصری، نیکزاد، ذوالنوری یا حتی تک رای رای دادند.

* آقای موسوی، شاهد حضور کمرنگ چهره های تندرو و اعضای لیست معتمد در جایگاه هیات مدیره هستیم، پیام این حضور کمرنگ چیست؟

این وزن دوستان است. برخلاف سروصدایی که می کنند و رسانه ای می کنند، نمی گویم حذف شوند، باز هم سلیقه جامعه هستند و باید شنیده شوند، اما وزنشان یکی است.