علیرضا بیرانوند از این اتفاق تکراری در پرسپولیس خسته شده است

علیرضا بیرانوند از این اتفاق تکراری در پرسپولیس خسته شده است

هیچکس در توانایی های علیرضا بیرانوند شک ندارد. می گویند دروازه بان نیمی از تیم است و طبق شهادت او یحیی گل محمدی بیرانوند به تنهایی 75 درصد از سه قهرمانی پرسپولیس در فصل گذشته را به خود اختصاص داده است. حضور او هم از نظر فنی و هم از نظر روحی به تیمش کمک می کند و رقابت را ضعیف می کند. یکی از مهم ترین ویژگی های بیرانوند تخصص او در پنالتی زدن است که همه می دانیم با پنالتی رونالدو در جام جهانی شروع شد.

علیرضا بیرانوند در تمام این سال ها تقریبا نیمی از پنالتی های گرفته شده برای تیمش را مهار کرده است، چه در نفت تهران و پرسپولیس و چه در تیم ملی، پنالتی دادن به او کار هرکسی نیست. اما ببینید در همین بازه زمانی یک ماه گذشته بیرانوند مقابل دو بازیکن خارجی لیگ برتری شکست خورد. ابتدا در دربی مقابل کوین یاماگا و حالا در آخرین بازی نیم فصل مقابل شیمبا در رفسنجان!

در این فاصله البته بیرانوند یک پنالتی را نیز مقابل پوریا سرآبادانی کاپیتان شمس هازارد که قبلا ضربات او را به ثمر رسانده بود مهار کرد. ضربه اول را بیرانوند زد اما مدافعان در دفع توپ کار خود را انجام ندادند و شمس هازارد نیز گلزنی کرد. به نظر می رسد این مشکل روحیه بیرانوند را تحت تاثیر قرار داده و او که در برگشت از مدافعانش ناامید شده، انگیزه ای برای مهار ضربه ندارد! کافی است به خلاف جهت حرکت او در دو پنالتی مقابل ستارگان استقلال و مس نگاه کنید. گویی که بیرانوند با روحیه پنالتی تنها به یک نام راه داد، در مقابل مس بیرانوند در مصاحبه بعد از بازی خود اعلام کرد که پرسپولیس باید این بازی را می باخت و اصلا لیاقت قهرمانی را نداشت. .

بیرانوند با این جملات اعتراض خود را به هم تیمی هایش اعلام کرد که آنها به خوبی پرسپولیس و مدعی قهرمانی بازی نمی کنند و حتما همین دلیل است که خودش در حد نام بیرانوند نیست! این در دیداری بود که حامد لق – سنقربانی که با آمدن بیرانوند از پرسپولیس جدا شد – در آن سوی زمین بود و به عنوان رقابت شخصی برای بیرانوند تلقی می شد.

با انتشار خبر شکست سپاهان مقابل تیمی که در 5 بازی اخیر خود شکست خورده بود، پرسپولیسی ها امیدوار بودند سه امتیازی شوند تا با استقلال در صدر نیم فصل به پایان برسند، اما از دست مدافعانی که سنت را ادامه دادند در امان ماندند. مجازات بدون دلیل این بار نه علی نعمتی بلکه فرشاد فرجی بود که او را انتخاب کرد!