علی رهبری ۶ ارکستر سمفونیک را در خارج از کشور رهبری کرد

علی دراری آهنگساز و رهبر ارکستر بین المللی در مدت 2 ماه 6 ارکستر سمفونیک را در چین و روسیه رهبری کرد.

به گزارش خبرگزاری موج


“ووهان” (ووهان) ششمین ارکستر سمفونیک در 2 ماه گذشته بود علی رهبر است آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی ایران در ماه‌های آبان و آذر با او نوازندگی کرد.

ارکستر فیلارمونیک هانگژو همزمان با بازی های آسیایی با آثاری از بتهوون، ارکستر سمفونیک شنژن با آثار دوریاک و چایکوفسکی، ارکستر سمفونیک شماره یک جوانان چین در پکن با آثار دوریاک و بتهوون، ارکستر سمفونیک سنت مارین. سن پترزبورگ با آثار موتزارت و بتهوون، ارکستر سمفونیک جوانان چین شماره 2 در پکن با آثار شوستاکوویچ و چایکوفسکی و ارکستر فیلارمونیک ووهان با آثار شوستاکوویچ و چایکوفسکی از جمله کنسرت هایی هستند که این هنرمند ایرانی اجرا کرده است.

علی دراری نوازنده، آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی، متولد ۱۳۲۷ در تهران، فارغ‌التحصیل آکادمی ملی موسیقی و آکادمی موسیقی و هنرهای زیبا در وین اتریش است. رئیس کنسرواتوار و کنسرواتوار موسیقی ملی تهران در سن 25 سالگی (به مدت سه سال)، برنده مدال طلای مسابقات جهانی رهبری ارکستر فرانسه، برنده مدال نقره مسابقات جهانی رهبری ارکستر در سوئیس از جمله سوابق و افتخارات این هنرمند

او همچنین سمت رهبر مهمان دائمی ارکسترهایی مانند فیلارمونیک رادیو و تلویزیون بلژیک، فیلارمونیک چک و فیلارمونیک بلگراد، مدیر هنری ارکسترهای سمفونیک بروکسل، مالاگا، زاگرب و مالاگا را بر عهده داشته است. این آهنگساز در کشورهای مختلف از جمله ترکیه، اوکراین، آفریقای جنوبی و اسلواکی برای نوازندگی در ارکستر کلاس های مستر کلاسی برگزار کرده است.

علی رهبری بیش از 120 ارکستر سمفونیک برجسته در جهان مانند وین، برلین، لندن، آمستردام، بروکسل، تورنتو، توکیو و مکزیک را بر عهده داشته و در ضبط حدود 250 آلبوم از موسیقی کلاسیک جهان با مهمترین ارکسترها و اپراهای جهان همکاری داشته است.

او در حال حاضر رهبر مهمان ارکستر سمفونیک ماریینسکی در سن پترزبورگ است و همچنین رهبری ارکستر سمفونیک چین در پکن و تهران را برعهده داشته است. اردیبهشت امسال این هنرمند ایرانی به ۲ ارکستر سمفونیک دیگر در چین دعوت شده است



آیا این خبر مفید بود؟