عمران خان از مردم پاکستان خواست تا علیه ایالات متحده قیام کنند

وی خطاب به دولت جدید پاکستان هشدار داد که اعتراضات سراسری تا انتخابات زودهنگام ادامه خواهد داشت و حامیان او هرگز ساکت نخواهند ماند.

عمران خان با انتقاد از آنچه توطئه آمریکا برای تحمیل حکومت دیکتاتوری در پاکستان خواند، گفت: مردم پاکستان هرگز به بخشش آمریکا نیاز ندارند، بلکه خواهان پایان بردگی در برابر قدرت های بزرگ هستند.

او از دادگاه عالی پاکستان به دلیل برکناری پارلمان و دولت وقت انتقاد کرد و تلویحاً ارتش قدرتمند پاکستان را مقصر دانست و گفت که دولت جدید پاکستان به ضرر مردم و منافع پاکستان است.

نخست وزیر برکنار شده پاکستان هشدار داد: انتخابات زودهنگام باید به هر قیمتی در این کشور برگزار شود، در غیر این صورت تحریک انصاف و حامیان آن تسلیم نخواهند شد و در همه شهرها به خیابان ها می آیند و دست از اعتراض بر نمی دارند.

مجلس ملی پاکستان شنبه گذشته به عمران خان رای عدم اعتماد داد تا شهباز شریف، رهبر حزب مسلم نواز را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور انتخاب کند.

پاکستان در ماه‌های اخیر با چالش‌های سیاسی عمیقی روبرو بوده است و برای اولین بار در تاریخ خود، نخست‌وزیر با رای عدم اعتماد در پارلمان پس از بحث‌های فراوان برکنار شد. عمران خان سومین نخست وزیر پاکستان است که با رای عدم اعتماد مواجه می شود.

یکشنبه گذشته، طرفداران تحریک انصاف و عمران خان تظاهرات گسترده ای را در اسلام آباد، کراچی، پیشاور، لاهور و دیگر شهرها و شهرستان های پاکستان در اعتراض به برکناری دولت عمران خان و محکومیت مداخله آمریکا برگزار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید