عمران خان: واشنگتن از طریق یک فرستاده پاکستانی پیام های تهدیدآمیزی برای من ارسال کرد

عمران خان: واشنگتن از طریق یک فرستاده پاکستانی پیام های تهدیدآمیزی برای من ارسال کرد

روز جدید عمران خان، نخست وزیر پاکستان جزئیات بیشتری درباره تهدیدهای مقامات آمریکایی در ماه گذشته فاش کرده است.

به گزارش پایگاه خبری داون پاکستان، در پی انحلال پارلمان پاکستان، تعدادی از رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان به دفتر عمران خان نخست وزیر این کشور رفتند و از اقدام موفقیت آمیز و تکان دهنده وی استقبال کردند.

عمران خان در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که شمارش آرا بی ربط به نظر می رسد زیرا شورای امنیت ملی مداخله را محکوم کرده است.

وی گفت: «ایالات متحده از طریق پاکستان پیام های تهدیدآمیزی برای او ارسال کرده است. دونالد لو، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی در دیدار با اسد مجید سفیر پاکستان هشدار داد که اگر عمران خان با موفقیت از مخالفانش در مجلس ملی رأی اعتماد بگیرد، عواقبی در پی خواهد داشت.

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت که گزارش هایی مبنی بر دیدار اعضای اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان با سفیر آمریکا دریافت کرده است. وی افزود: دلیل اینکه افرادی که ما را تنها گذاشته اند در روزهای اخیر مرتباً به سفارت آمریکا مراجعه می کنند چیست؟

عمران خان به این نتیجه رسید که مخالفان قادر به درک آنچه در حال رخ دادن است، نیستند.

منابع خبری پاکستان صبح دوشنبه اعلام کردند که دونالد بایدن، دستیار وزیر خارجه بایدن در امور آسیای مرکزی و جنوبی، از هند بازدید کرده و خبرنگاران در مورد رویدادهای پاکستان از او سوال کرده اند و واشنگتن به تهدید دولت عمران متهم شده است.خان.

دستیار وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش ها اتهام نخست وزیر پاکستان را رد نکرد، اما گفت که واشنگتن از روند قانونی و دموکراتیک پاکستان حمایت می کند.

دونالد لو افزود: آمریکا تحولات پاکستان را از نزدیک دنبال می کند.

در پی افشای رفتار غیردیپلماتیک نخست وزیر پاکستان و تلاش های آمریکا برای مداخله در امور داخلی اسلام آباد، وزارت امور خارجه یک وکیل موقت آمریکا را احضار کرد تا رسما به نامه تهدیدآمیز اعتراض کند و تلاش کند در امور داخلی پاکستان مداخله کند.

نشست رسمی مجلس ملی پاکستان روز گذشته با حضور نمایندگان حزب حاکم و مخالفان برای نهایی شدن رای عدم اعتماد به نخست وزیر برگزار شد. رئیس شورای ملی با اشاره به دخالت خارجی علیه دولت پاکستان و غیرقانونی بودن رای عدم اعتماد آن را رد کرد.

ریاست جمهوری پاکستان نیز بلافاصله پس از رد رای عدم اعتماد به عمران خان و متعاقباً انحلال کابینه پاکستان دستور انحلال پارلمان را صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید