عمران خان متهم به قتل بود

در همین راستا گفته می شود که پلیس اسلام آباد روز شنبه یک پرونده سوء قصد به قتل علیه عمران خان، رئیس تحریک انصاف به ثبت رسانده است.

علاوه بر این، یک پرونده دیگر مرتبط با تروریسم علیه دبیرکل حزب تحریک انصاف و 100 نفر از کارگران این حزب به دلیل خشونت در جریان اعتراضات به ثبت رسیده است.

اعلام پرونده قتل علیه عمران خان یک روز پس از تصمیم کمیسیون نظارت بر انتخابات مبنی بر ممنوعیت عمران خان از فعالیت سیاسی منتشر شد. از سوی دیگر، گروهی از هواداران حزب جنبش عدالتخواه پاکستان به رهبری عمران خان پس از تصمیم کمیسیون انتخابات مبنی بر ممنوعیت وی از هرگونه فعالیت سیاسی، در شهرهای مختلف از جمله اسلام آباد، کراچی، لاهور و پیشاور دست به تظاهرات زدند.

به گزارش رسانه های محلی آن کشور، معترضان در نقاط مختلف پایتخت این کشور تجمع کرده و تظاهرات کردند. در این تظاهرات بین نیروهای امنیتی و برخی شرکت کنندگان درگیری رخ داد و نیروهای امنیتی علیه معترضان از گاز اشک آور استفاده کردند.

کمیسیون انتخابات پاکستان روز جمعه اعلام کرد که عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، واجد شرایط شرکت در انتخابات آتی یا تصدی پست دولتی نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «عمران جوهر» وکیل نخست وزیر سابق پاکستان اعلام کرد که عمران خان به مدت 5 سال از نامزدی در هر سمت سیاسی منع شده است زیرا کمیسیون انتخابات این کشور اعلام کرده است که وی اعلام کرده است. مقامات درباره هدایایی که او در زمان قدرت دریافت کرده بود، او را گمراه کرده بودند.

وکیل عمران خان ادامه داد: کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرده که عمران خان در فساد دست دارد. اما ما نسبت به این حکم در دادگاه عالی اسلام آباد تجدید نظر خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که این تصمیم توسط 5 نفر از اعضای کمیسیون انتخابات پاکستان گرفته شده است که بر اساس آن عمران خان دیگر عضو پارلمان فدرال نیست.

این تصمیم کمیسیون انتخابات پاکستان در حالی اتخاذ شده است که رسانه های داخلی این کشور اخیرا از حکم بازداشت عمران خان در رابطه با پرونده تهدید یک قاضی زن در 30 اوت خبر داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید