عمران خان اخراج شد


ساعت: 08:50
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819351

دولت پاکستان اعلام کرد که عمران خان دیگر نخست وزیر آینده این کشور نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ساعاتی پس از انحلال مجلس ملی پاکستان، وزیر کابینه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد که عمران خان رسما از سمت نخست وزیری برکنار شده است. با این حال، عمران خان تا زمان انتصاب نخست وزیر موقت در سمت خود باقی خواهد ماند.

در بیانیه دولت پاکستان آمده است: پاکستان. »

پیش از این، خان به عارف علوی رئیس جمهور پاکستان توصیه کرده بود پس از رای عدم اعتماد توسط قاسم سوری، معاون رئیس جمهور، مجلس سفلی پارلمان را منحل کند. او همچنین خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد که باید ظرف 90 روز برگزار شود.

رهبران اپوزیسیون سپس برای راهنمایی به دادگاه عالی مراجعه کردند. دیوان عالی درخواست های آنها را پذیرفت و به رئیس جمهور و عمران خان اخطار داد و همه اقدامات و دستورات آنها را تابع دستورات دادگاه قرار داد. پس از برکناری رسمی عمران خان از نخست وزیری، دولت موقت امور روزمره دولت را اداره خواهد کرد.

با این حال، رسانه های محلی ادعا می کنند که تا کنون هیچ نخست وزیر موقت تعیین نشده است. طبق کنوانسیون های قانون اساسی، رهبر اپوزیسیون در مجلس ملی معمولاً به عنوان نخست وزیر موقت منصوب می شود، اما به دلیل انحلال مجلس سفلی، وی (رهبر مخالفان) دیگر در سمت خود نیست.

بر اساس ماده ۲۲۴ قانون اساسی پاکستان، پس از اعلام این خبر، عمران خان ممکن است ۱۵ روز تا تعیین نخست‌وزیر موقت دوام بیاورد. گزارش ها حاکی از آن است که رئیس جمهور به طور غیررسمی به عمران خان اجازه داد تا به عنوان نخست وزیر ادامه دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید