عنوان جدید بوندسلیگا برای سردار آزمون

عنوان جدید بوندسلیگا برای سردار آزمون

سردار آزمون می تواند به گل هایی ببالد که روبرت لواندوفسکی به آنها افتخار می کند و امیدهای ملتی مانند لیونل مسی را با مهارت های لازم برای بازی حفظ می کند، اما این ملی پوش ایرانی کیست که در پایان فصل از بایرلورکوزن به بایرلورکوزن می پیوندد. زنیت سن پترزبورگ نمیدونی؟

سردار آزمون

سن: 27

باشگاه: بایر لورکوزن

پست: خط حمله

کشور: ایران (60 بازی ملی / 39 گل)

آمارهای کلیدی: علی دایی، مهدی مهدوی کیا، علی کریمی و وحید هاشمیان از بازیکنان ایرانی هستند که در بوندسلیگا تاثیرگذار بوده اند و نمی توان فکر کرد که این آزمون نام خود را به این گروه نخبه اضافه نکند.

پس از ورود به فوتبال در کشورش، جایی که در آکادمی جوانان سپاهان – یکی از بزرگترین باشگاه های ایران – بازی می کند، در ژانویه 2013 در سن 18 سالگی وسوسه شد تا به روبین کازان بپیوندد.

این یک حرکت جسورانه بود. به خصوص با توجه به این که تعدادی از باشگاه های بزرگ اروپایی او را زیر نظر داشتند، اما آزمون متقاعد شده بود که این حرکت درستی از سوی قربانقلی بردیف، سرمربی کازان است که می تواند با خرید جدیدش ترکمنی صحبت کند.

آزمون، اولین ایرانی که در لیگ برتر روسیه بازی کرد، با گذشت شش ماه از حضور در لیگ اروپا، شروع به اضافه کردن آمارهای دیگری به زندگینامه و بازی خود کرد. طی یک سال، کازان باید در سایت رسمی خود اعلام می کرد که با وجود پیشنهادات آرسنال، لیورپول و نیروهای داخلی زنیت، این آزمون در باشگاه باقی خواهد ماند.

او در این مقطع اولین بازی بین المللی خود را برای ایران انجام داده است که نسبت گل به بازی فوق العاده خوب است. پس از انتقادات از عملکرد او در جام جهانی 2018، او به سرعت نظر خود را در مورد ترک فوتبال بین المللی در 23 سالگی تغییر داد.

آزمون در توضیح خداحافظی اولیه بین المللی خود گفت: «مادرم بر بیماری سختی غلبه کرد و من خوشحال بودم. متأسفانه به دلیل سوء نیت برخی افراد و توهین هایی که من و هم تیمی هایم به هیچ وجه مستحق آن نبودیم، بیماری او تشدید شد. این من را در موقعیت سختی قرار می دهد که باید یکی را انتخاب کنم و در نتیجه مادرم را انتخاب کنم.

آزمون در آن زمان برای دومین بار در کازان حضور داشت و فصل 17-2015 را در تیم روستوف دیگر روسیه سپری کرد. در آنجا او دوباره با بردیف متحد شد و پیشرفت کرد و پس از کریمی، بازیکن سابق بایرن مونیخ، اولین ایرانی شد که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005 شد، در حالی که روستوف اولین پیروزی خود را در مرحله گروهی به ثبت رساند. او دوباره مقابل بایرن گل زد.

او کمی شبیه رابرت لواندوفسکی بازی می کند

آزمون لقب «مسی ایرانی» را برای او به ارمغان آورد، اما اندامش بیشتر یادآور گلزن بایرن و لهستان است. شایان ذکر است که سبک بازی او یکسان است و هواداران لورکوزن را به وجد می آورد.

رکورد گلزنی: 62 گل و 23 پاس گل در 104 بازی برای زنیت در تمامی رقابت ها، یعنی میانگین 0.8 گل در هر بازی. اگر رکوردهای بین المللی آنها را مقایسه کنید، آزمون در واقع رکوردی بهتر از گلزنی در هر بازی نسبت به لواندوفسکی دارد: 0.65 تا 0.58!

آیا می دانستید؟

او در سنین پایین در والیبال به خوبی شناخته شد و به تیم زیر 15 سال ایران دعوت شد. پدرش خلیل، بازیکن سابق تیم ملی ایران و مربیگری چند باشگاه ملی و مادرش نیز مربی والیبال است.

چه می گویند

سردار آزمون در چند سال اخیر به یکی از بهترین گلزنان فوتبال روسیه تبدیل شده است. او سه سال متوالی با زنیت قهرمان شد، به طور منظم در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد و در بالاترین سطح بین المللی ظاهر شد. به گفته سیمون رولفس، مدیر ورزشی لورکوزن، کاپیتان هجومی ما را غیرقابل پیش بینی تر و قدرتمندتر می کند.

رودی فولر، مدیر عامل ورزشی لورکوزن گفت: او بسیار سریع است. در هوا خوب است و گلزنی خوب است. او فقط یک گلزن نیست. سردار آزمون همچنین گل های زیادی برای دیگران ایجاد می کند و برای بال ها به عنوان بازیکنی که به خوبی با دیگران ترکیب می شود مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید