نتیجه تلاش سردار آزمون در سه هفته پایانی بوندسلیگا: رویایی

نتیجه تلاش سردار آزمون در سه هفته پایانی بوندسلیگا: رویایی

دو گل، یک پنالتی و یک پاس گل حاصل تلاش سردار آزمون در سه هفته اخیر بوندسلیگا بوده است. این مهاجم که حتی شماره خود را روی پیراهن نقل و انتقالاتش در مارسی داشت، در آلمان ماند تا یک سرمایه موثر برای بایرلورکوزن باشد. این اتفاق اخیرا رخ داده و حالا آزمون از پاتریک شیک معروف جلو افتاده و هلوزک آماده است، اولین گزینه ژابی آلونسو برای بازی در نوک خط حمله. سردار پس از برد مقابل هرتابرلین در گفت و گو با ایران ورزشی گفت: بازی آسانی در بوندس لیگا وجود ندارد. همه بازی ها سخت است، چه مقابل بایرن مونیخ که صدرنشین است و چه مقابل تیم انتهای جدول. گاهی اوقات نتایج شگفت انگیزی در اینجا به دست می آید. مثلا تیم انتهای جدول می آید و تیمی را می برد که برای کسب سهمیه اروپا تلاش می کند. این مشکل باعث شد مسابقات جذابی برگزار شود. هرتابرلین رقیب قدرتمندی برای ما بود. با اینکه موفق شدیم گل های زیادی بزنیم اما این تیم اصلا شبیه تیم های سقوط کرده نبود. دیدید که دقایقی روی دروازه ما فشار آوردند اما ما زرنگ بودیم که نگذاریم این تیم بیشتر از یک گل بزند.

آمار درخشان آزمون در سه بازی اخیر زمانی به دست آمد که او به عنوان بهترین مهاجم در خط حمله لورکوزن بازی کرد. او ثابت کرده است که می تواند هنگام بازی در پست ویژه خود مثمر ثمر باشد. سردار همچنین در این باره گفت: دوست دارم مهاجم باشم و در پست تخصصی خود بازی کنم. این نظر من نیست، بلکه اعتقاد همه فوتبالیست ها به بازی در پست اصلی خود است. اما کادرفنی از فصل قبل تا چند بازی قبل به دلیل مصدومیت یکی از بازیکنان اصلی ما از من در پست نافذ هافبک استفاده کرد. من سعی کرده ام تمام درخواست های کارکنان گذشته و حال را در این پست رعایت کنم، اما گاهی اوقات نتیجه نمی دهد. این هم به دلیل عدم آشنایی من با بازی در پست جدید است. با این حال از زمانی که مهاجم شدم توانستم توانایی هایم را نشان دهم.

بازی برگشت و من خوشحالم که به لورکوزن کمک کردم تا پیروز شود و به مسیر بازگردد. گلزنی در بوندسلیگا کار سختی است، اما من سعی می کنم دوباره آن را انجام دهم. البته این را هم بگویم که مطیع کادرفنی هستم و در هر پستی که بخواهند با جان و دل برای لورکوزن بازی می کنم. این وظیفه من به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای است. شادی گل سردار در دو بازی اخیر مقابل فرایبورگ و هرتابرلین جالب و جدید بود. جایی که انگشت شست خود را در دهان می گذارد و حرکتی شبیه نوزاد انجام می دهد. آزمون نیز در این باره توضیح می دهد: «چند هفته پیش متوجه شدم که قرار است پدر شوم، گل مخصوصی را برای شادی انتخاب کردم. خوشبختانه از زمان شنیدن این خبر وضعیت به قول مراد است. مثل اینکه یک قدم بچه در مسیرمان برایم خوب بود و انگیزه ای برای تلاش بیشتر و رسیدن به موفقیت به من داد.» آزمون همچنین درباره بازی این هفته مقابل فرانسواروس در لیگ اروپا گفت: «موناکو حریف سختی بود که با آن روبرو شدیم و حالا همه ما هستیم. روی بازی مقابل حریف مجارستانی تمرکز کرده‌ایم. ما تیمی متحد داریم و مهم‌ترین چیز این است که برای یک هدف می‌جنگیم. من واقعاً امیدوارم که بتوانیم فرانسواروس را در روز پنجشنبه شکست دهیم و یک قدم دیگر به سمت صعود برداریم.”

سردار در تیم منتخب هفته بوندسلیگا

بایرلورکوزن در هفته بیست و سوم بوندسلیگا میزبان هرتابرلین بود و موفق شد با نتیجه 4-1 پیروز شود. سردار آزمون که مانند بازی گذشته در ترکیب اصلی لورکوزن قرار داشت، در دقیقه 12 اولین گل این دیدار را برای تیمش به ثمر رساند. این دومین گل پیاپی آزمون در فصل جاری بوندسلیگا بود. مهاجم ایرانی در دقیقه 69 تعویض شد و پاتریک شایک جای خود را گرفت. نشریه معتبر کیکر در پایان این هفته سردار آزمون را در ترکیب منتخب قرار داد. نام سه هم تیمی از آزمون نیز در این ترکیب به چشم می خورد.

سردار آزمون در این فصل و به خصوص در هفته های اخیر به مهره اصلی تیم لورکوزن تبدیل شده است. آمارها نشان می دهد که سردار پیشرفت کرده و نقش مهمی در موفقیت های اخیر لورکوزن داشته است. تست این فصل 13 بار وارد ترکیب لورکوزن شد. 8 بار به عنوان بازیکن تعویضی و 5 بازی به عنوان حامی اصلی.

سردار در فصل 2022-2023 در مجموع 549 دقیقه برای لورکوزن بازی کرده است. سردار هر 274 دقیقه یک گل می زند. سردار یک بار در جام حذفی در ترکیب لورکوزن مقابل الفسبورگ حضور داشت و 46 دقیقه در زمین بود و 2 پاس گل داد. ستاره تیم ملی ایران در این فصل نیز کارت زرد دریافت کرده است. مقابل آگسبورگ در هفته دوم بوندس لیگا.

تست 3 بازی در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا انجام داد و در ترکیب لورکوزن مقابل موناکو، کلوب بروژ و اتلتیکو مادرید حضور داشت.

تست فصل قبل و هفته 31 برای لورکوزن مقابل گروترفورت گلزنی کرد. در این فصل او دو بار دروازه فرایبورگ و هرتابرلین را باز کرد. یعنی 3 گل در بوندسلیگا.

دیدگاهتان را بنویسید