غرش ستاره پرسپولیس در اروپا

غرش ستاره پرسپولیس در اروپا

این فصل لیگ برتر پرتغال شب گذشته به پایان رسید تا 34 هفته دیگر برنامه این رقابت ها تکمیل شود.

در پایان این مسابقات داروین نونیس مهاجم اروگوئه ای بنفیکا با 26 گل بهترین گلزن و مهدی طارمی با 20 گل دوم شد.

طارمی البته کمی بدشانس بود که این مقام دومی را از دست نداد چرا که ریکاردو اورتا مهاجم براگا در دیدار این تیم مقابل فامالسائو یک گل به ثمر رساند و 19 گل به ثمر رساند. اگر هورتا یکی دو گل دیگر می زد حتی می توانست در جدول رده بندی گل ها از طارمی پیشی بگیرد و مهاجم ایرانی را به رده سوم برساند.

در بالای جدول بهترین گلزنان لیگ پرتغال نام بازیکن بنفیکا به چشم می خورد. رافا سیلوا با 15 پاس بهترین پاس گل شد و فابیو وی (پورتو) و پدرینو (ژیل ویسنته) با 14 پاس گل و مهدی طارمی با 12 پاس در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

طارمی بدین ترتیب با تاثیر مستقیم روی 32 گل پورتو به موثرترین بازیکن و مهاجم لیگ پرتغال تبدیل شد و نقشی کلیدی در قهرمانی تیم داشت. پورتو در این فصل رکوردی باورنکردنی داشت و تنها یک برد و 91 امتیاز کسب کرد. پس از پورتو، اسپورتینگ و بنفیکا به ترتیب با 85 و 74 امتیاز دوم و سوم شدند.

با این حال کار طارمی و پورتو هنوز تمام نشده و این تیم یکشنبه هفته آینده در فینال جام حذفی به مصاف توندلا می رود.

سانتا کلارا این فصل در رقابت های قهرمانی پرتغال با 40 امتیاز با مهاجم ایرانی خود محمد محبی در رده هفتم قرار گرفت. ماریتیمو با علی علیپور 38 امتیازی شد و دهم شد. بوآویستا و پورتیمونزه با دروازه بانان تیم ملی ایران علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند با 38 امتیاز به ترتیب دوازدهم و سیزدهم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید