فراج: هیچ گذرنامه ای در مرزها صادر نمی شود

فراج: هیچ گذرنامه ای در مرزها صادر نمی شود

روز جدید سردار شرفی فرمانده قرارگاه اربعین فرجه در بازدید از پایانه مرزی مهران گفت: صدور گذرنامه به حالت پایدار رسیده و به صورت شبانه روزی در حال صدور است، بنابراین گذرنامه ویژه اربعین در مرزها صادر نمی شود. .

سردار شرفی گفت: در خصوص تعداد زائران نه خدمات گذرنامه ای ارائه می دهیم نه گذرنامه و نه گذرنامه اربعین در مرزها.

سردار شرفی فرمانده قرارگاه اربعین فرجه در بازدید از پایانه مرزی مهران گفت: صدور گذرنامه به حالت ثابت رسیده و به صورت 24 ساعته در حال صدور است به همین دلیل گذرنامه ویژه اربعین در مرزها صادر نمی شود.

وی گفت: از ابتدای شهریور تاکنون یک میلیون و 100 هزار نفر به صورت زمینی و هوایی به زیارتگاه مشرف شده اند و تاکنون 160 هزار زائر به کشور بازگشته اند.

سردار شرفی ادامه داد: 60 درصد تردد مرزهای زمینی از مهران، شلمچه و سپس مرزهای چذابه پرترددترین مرزهای بعدی تردد زائران بوده است.

وی افزود: تردد کامیون ها و تریلرهای حامل مواد غذایی به مرز مهران از شب گذشته ممنوع شده و موکب هایی که قصد خدمت رسانی در کربلا را دارند باید از مرز سومار و خسروی تردد کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین فرجا تاکید کرد: 80 درصد ظرفیت پارکینگ های اختصاصی تکمیل شده و خودروهای شخصی امکان ورود به شهر مهران را نخواهند داشت. خودروهای شخصی به پارکینگ 70 هزار خودروی اربعین در ورودی شهر منتقل می شوند که 30 درصد ظرفیت آن تاکنون تکمیل شده است.

سردار شرفی با بیان اینکه 50 هزار کارت اقامت معتبر برای اتباع افغانستانی صادر شده است، گفت: اتباع خارجی تنها از طریق مرزهای هوایی می توانند وارد اقامتگاه شوند. مشکل تردد اتباع خارجی مقیم کشورمان در مرز شلمچه هنوز برطرف نشده و در حال رایزنی برای رفع مشکل آنها هستیم.

وی یادآور شد: گذرنامه، گذرنامه ویژه اربعین و گذرنامه تمدید شده با اعتبار 6 ماهه تنها مدارک معتبر خروج از کشور بوده و مورد قبول طرف عراقی است.

دیدگاهتان را بنویسید