فرهنگ سازی راه مقابله با کاهش جمعیت/ اجرای سرود «سلام فرمانده» در مسجد الغدیر نور


ساعت: 16:45
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879313

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نور این موضوع را مطرح کرد.

محمدرضا محمدی با اشاره به تاکید رهبری بر کاهش جمعیت گفت: رهبر معظم انقلاب از سال 1390 نسبت به سالمندی جمعیت هشدار داده اند و مجموعه های فرهنگی کشور در این زمینه فعالیت های فرهنگی را آغاز کرده اند. دولت در حال بررسی آسیب شناسی و درمان این مشکل است.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حجت الاسلام محمدرضا محمدی امشب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در سال 60 به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد و این سازمان مجموعه فرهنگی بدنه مردم و مهمترین سلاح سازمان تبلیغات اسلامی است. گروه های فرهنگی مردمی را تشکیل می دهند.


وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مجموعه ای تأثیرگذار و گسترده در کشور و کانون مداحان که سخنگوی انقلاب اسلامی در بین جوانان است، هیئت های مذهبی در مجموعه خود دارد.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور با اشاره به مراکز قرآنی که زیرمجموعه این اداره هستند، افزود: مشکلات کرونایی و مالی سعی در احیای برنامه های قرآنی داشت.


این مسئول با اشاره به کانون های فرهنگی و تبلیغی بیان کرد: مراکزی مانند یاوران مهدی از مجموعه فرهنگی فعال این اداره در شهرستان نور هستند که تلاش کرده ایم از آنها حمایت کنیم.


محمدی بیان می کند: از دیگر مجموعه های کانون های فرهنگی و تبلیغی، گروه های تبلیغی روحانیت هستند که کارشان تبلیغ دین است و اعزام روحانی از برنامه های این نهاد است.


وی گفت: نشر معارف اهل بیت و تبلیغ وظیفه این نهاد است و هر جا برنامه فرهنگی تبلیغی، دینی و فرهنگی وجود دارد، سازمان باید در این امر نقش داشته باشد و آن مأموریت و اداره اصلی و مقام معظم رهبری سازمان است.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نور با اشاره به اولویت هر ارگان در فعالیت های فرهنگی، یادآور شد: دستگاه های مختلف کار فرهنگی انجام می دهند اما اولویت آنها در کار متفاوت است و رسالت هر مجموعه در کشور سیاسی است. برای حرکت در این جهت.و قدرت.


این مقام مسئول با بیان اینکه مقام معظم رهبری قصد دارند معارف دینی سازمان تبلیغات اسلامی را گسترش دهند، افزود: اولویت اول این سازمان، نشر معارف دینی و مراسم مذهبی در داخل و خارج مساجد و ایفای نقش در برنامه های فرهنگی است. بخش‌ها، یکی صحبت درباره دغدغه‌های مدیریت و دیگری کار میدانی است.


محمدی با اشاره به تاکید رهبری بر کاهش جمعیت افزود: رهبر معظم انقلاب از سال 1390 نسبت به سالخوردگی جمعیت هشدار داده اند و مجموعه های فرهنگی کشور در این زمینه اقدامات فرهنگی را آغاز کرده اند و دولت در حال بررسی آسیب شناسی و درمان است. “

وی یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان از ابتدای سال گذشته با توجه به چالش سالمندی و فواید جوانان جامعه این موضوع را رصد کرده و در این راستا با انجام آموزش های لازم برای اقشار مختلف جلسات متعددی برگزار کرد. سال گذشته


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نور با اشاره به جهاد تبیین که یکی از دغدغه های رهبری است، تاکید کرد: مجموعه های فرهنگی با هم متحد شدند تا دستاوردها و نظریه های انقلاب اسلامی را در تبیین جهاد و چه چیزی به کار گیرند. دیدگاه انقلاب اسلامی است. نباید نوشت که یکی از مأموریت های سازمان و سایر گروه های فرهنگی در جهاد تبیین است.


این مسئول میدانی را از دیگر ماموریت های این سازمان عنوان کرد و افزود: میدانی برای مراسم مذهبی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سطح شهرستان صورت می گیرد.

محمدی با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در حوزه های مختلف مأموریت های مذهبی، مذهبی و اداری خاطرنشان کرد: کلاس های قرآن در سطوح مختلف هم در شهرستان و هم در شهرک نور برگزار شد.


وی با اشاره به محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: با همکاری ادارات مختلف مرتبط با این حوزه، موفق به برگزاری 29 دوره ختم قرآن در ماه مبارک رمضان شدیم و در در هفته های گذشته دو استاد بین المللی قرآن، رحمتی در چمستان و استاد ابوالقاسمی را به نور دعوت کردیم که نشان از پویایی مجمع قرآنی شهرستان دارد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور گفت: در فصل تابستان کلاس های فرهنگی مقدماتی برای جوانان و کلاس های فرهنگی و مذهبی برای نوجوانان و جوانان در شهرستان دایر است و امیدواریم این قشر بتوانند. از این برنامه های فرهنگی بهره مند شوند.


این مسئول افزود: با توجه به مشکلات تاج، سال گذشته احیای مساجد و مراسم مساجد را احیا کردیم و در ماه مبارک رمضان برنامه های فرهنگی و مذهبی آن برگزار شد و مبلغان داخل و خارج شهر به مساجد دعوت شدند.


محمدی با اشاره به برگزاری مراسم میدانی گفت: پیاده روی اربعین یکی از مراسمات میدانی مجموعه فرهنگی ادارات و نهادهای شهرستان بود که با هماهنگی دبیر ستاد تبلیغات اسلامی برگزار شد.


وی با اشاره به اجرای برنامه سلام فرمانده در شهرستان تاکید کرد: این برنامه در چند کشور اجرا می شود که با همکاری ادارات و نهادهای شهرستان و همکاری آموزش و پرورش در مصلی الغدیر اجرا می شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نور افزود: مراسم میدانی در عید غدیر، تاسوعا، عاشورا، اربعین و… برگزار می شود. در شهر تا مردم بیشتر با معارف اهل بیت آشنا شوند و در فضای مذهبی قرار گیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید