فرود اجباری هواپیمای ایرانی در مدینه منوره

غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره فرود اضطراری پرواز 1520 در فرودگاه مدینه منوره و سلامت جسمانی زائران ایرانی آن پرواز گفت: این پرواز روز پنجشنبه 27 خرداد از مشهد انجام شد. و ساعت 8:40 صبح عازم جده بود که فرودگاه این شهر در حال فرود زمینی بود که به دلیل نقص فنی مجبور به تغییر مسیر و فرود در فرودگاه مدینه شد.

وی با اشاره به مساعدت و همکاری مسئولان مربوطه در عربستان افزود: حجاج این پرواز که قرار بود پس از فرود در جده به مکه مکرمه بروند، پس از احرام بستن در جفه، به زور تعویض و بلافاصله پیاده شدند. این هواپیما با هماهنگی ستاد حج و زیارت به هتلی در مدینه منوره منتقل شد.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: این زائران پس از استراحت و گرفتن غذا و زیارت مرقد رسول الله (ص) و امام باکی به مسجد تاریخی شجره می روند و پس از احرام بستن. با دیگر زائران به مکه بروید.

رضایی افزود: همه تدابیر و امکانات برای رفاه حال این زائران اندیشیده شده و پنجشنبه شب پس از محرم شدن، مانند سایر زائران کشورمان (مدینه منوره) با خودروهای آماده راهی مکه مکرمه خواهند شد.

به گفته معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت، مسافران پرواز 1520 مشهد نیز در ابتدا و پایان این سفر به زیارت قبور پیامبر (ص) و امام باکی مشرف می شوند.

رضایی با قدردانی از همکاری مقامات سعودی در خصوص این پرواز گفت: این زائران سحرگاه روز جمعه در مکه مکرمه خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید