فروش 67 میلیون دلاری بلک آدام


ساعت: 12:47
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905516

فیلم «آدم سیاه» محصول کمپانی وارنر کار خود را با 67 میلیون دلار در گیشه آغاز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آسوشیتدپرس، فیلم «آدم سیاه» به کارگردانی دواین جانسون، محصول کمپانی وارنر، کار خود را با فروش 67 میلیون دلاری در گیشه آغاز کرد. این رقم تخمینی را استودیوی فیلم روز یکشنبه 23 اکتبر اعلام کرد.

با این میزان فروش افتتاحیه، «آدم سیاه» عنوان موفق ترین کار دواین جانسون به عنوان بازیگر نقش اول را به خود اختصاص داد. «آدم سیاه» اولین حضور جانسون در نقش اصلی در دنیای سینمایی دی سی است.

«آدم سیاه» با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شد تا توازن قدرت را در دنیای سینمایی دی سی که تحت سلطه ابرقهرمانانی مانند بتمن، واندر وومن و سوپرمن است، بر هم بزند. فروش افتتاحیه 67 میلیون دلاری فیلم تا حدی به لطف اولین ورود جانسون به دنیای ابرقهرمانان، «آدم سیاه» را به بهترین افتتاحیه از زمان اکران «ثور: عشق و تندر» تبدیل کرد.

بلک آدام با بازی دواین جانسون در نقش یک مصری باستان که به دوران مدرن می آید، نقدهای بسیار ضعیفی دریافت کرد. این فیلم در سایت Rotten Tomatoes امتیاز 40 درصد را کسب کرد و در سایت Filmscore امتیاز +B را دریافت کرد. این فیلم توانست ۷۳ میلیون دلار در خارج از آمریکا بفروشد و مجموع فروش جهانی خود را به ۱۴۰ میلیون دلار برساند.

شخصیت بلک آدام در ابتدا قرار بود یکی از شرورهای فیلم Shazam باشد! در سال 2019 مدیران شرکت تصمیم گرفتند از این شخصیت در یک فیلم مستقل استفاده کنند. “شزم!” این فیلم با بودجه ای نزدیک به 100 میلیون دلار ساخته شد و در اولین آخر هفته اکرانش 53.5 میلیون دلار فروخت و در نهایت به رقم فروش جهانی 366 میلیون دلار رسید.

دومین فیلم پرفروش این هفته «بلیط بهشت» با بازی جورج کلونی و جولیا رابرتز با فروش 16.3 میلیون دلاری بود. این فیلم در مقایسه با کمدی های رمانتیک سال های اخیر فروش افتتاحیه بسیار چشمگیری داشت. «بلیط بهشت» ماه گذشته در خارج از آمریکا اکران شد و توانست 80 میلیون دلار بفروشد.

دیدگاهتان را بنویسید