فلور، معشوقه حمید رضا پهلوی با قندشکن کشته شد/ چرا رقصنده معروف کشته شد؟

فلور، معشوقه حمید رضا پهلوی با قندشکن کشته شد/ چرا رقصنده معروف کشته شد؟

روز جدید فلورا، رقصنده کلوپ شبانه آبان، در زمستان 1339 کشته شد تا جنجالی ترین جنایت سال را انجام دهد و پای خانواده پهلوی را باز کند.

صبح 18 دی ماه 1359 زنی با پلیس 35 تهران تماس گرفت و از مرگ رقصنده کاباره آبان در منزلش در خیابان آبان خبر داد. با حضور ماموران کلانتری تحقیقات از منزل دخت آغاسی (فلورا) در ایران آغاز شد.

جسد وی در حالی که پیژامه به تن داشت در توالت پیدا شد اما ماموران متوجه شدند که قتل روی تخت انجام شده و قاتل یا قاتلان 13 متر پس از قتل جسد را با خود حمل کرده و در توالت رها کرده اند. پلیس در محل جنایت نیشکر خون پیدا کرد و تحقیقات بیشتر نشان داد که فلورا کشته شده است.

پزشک قانونی زمان مرگ را نیمه شب اعلام کرد و چند تار موی بلند بین بازوهای فلور و روی تخت پیدا شد که نشان می دهد قتل توسط یک زن انجام شده و جسد با کمک مردی به دستشویی منتقل شده است. به خاطر وزنش در عین حال آثار درگیری و خراش روی دست فلور مشاهده شد.

در تحقیقات بعدی پلیس متوجه شد که فلور رقصنده کلوپ شبانه آبان بوده و با افراد مختلفی در ارتباط بوده که یکی از آنها حمیدرضا پهلوی آخرین فرزند رضاشاه بوده است. در ادامه تحقیقات مشخص شد که وی یک کارگر خانه 14 ساله به نام سعدولا دارد که در زمان قتل ناپدید شده است. پلیس مظنون است که قتل توسط یک کارگر خانگی انجام شده است، به همین دلیل به جستجوی سادولاچ پرداختند و توانستند او را شناسایی و در شهر گرم اردبیل دستگیر کنند.

نوجوان در بازجویی های اولیه اعتراف کرد که فلورا را دوست دارد و آن روز وسوسه شده بود اما پس از آن فلور با او درگیر شد و او با قند شکن او را کشت و فرار کرد. به گفته قاتل، وی به چهار سال زندان محکوم شده است.

اما این تمام ماجرا نبود، چند روز بعد زن ناشناس با دفتر کیهان تماس گرفت و گفت اگر می خواهید حقیقت قتل فلور را بدانید، بفهمید که او باردار است یا نه، او سه ماهه باردار است.

مرگ فلور معشوقه حمیدرضا پهلوی

زن دوباره تماس گرفت و از رابطه شاهپور حمیدرضا با فلور خبر داد. بلوری در آن زمان موفق شد اعتماد زن را جلب کند، زن خود را دوست فلور معرفی کرد و مدعی شد که حمیدرضا و همسرش برای فلور آزار و اذیت می کنند و از آنجایی که فلور حمیدرضا را باردار بود از او خواستند سقط جنین کند. اما او قبول نکرد. فلور در دست دو فراری بود که خانه اش را به خیابان بهار برد اما دوباره پیدا شد و مورد آزار و اذیت قرار گرفت و او را مجبور به سقط جنین کرد. همه چیز در دفتر خاطرات فلور نوشته شده است.

نیمه های شب بلوری و کیهانی زاده دو نفری به خیابان بهار رفتند و در تاریکی به طبقه سوم آپارتمان فلور رفتند و پس از شکستن مهر پلیس دفتر خاطرات او را پیدا کردند و او را از خانه بیرون کردند. . در کتابچه نوشته شده بود که هما و حمیدرضا پهلوی بارها آنجا بوده اند و اصرار به سقط جنین داشتند، اما فلور مخالف بود.

پس از انتشار این موضوعات در روزنامه و رسوایی بزرگ، حمیدرضا پهلوی ایران را ترک کرد و چند ماه بعد با آرام شدن اوضاع به ایران آمد. وی تا سال ۱۳۷۱ در ایران ماند و در همان سال درگذشت.

دیدگاهتان را بنویسید