فیلم سر بریدن در اهواز; تکان دهنده و وحشتناک

نکته عجیب در مورد این ویدیو حجم باورنکردنی خشونت صرف شده برای آن است و این میزان سیاهی و تخریب باورنکردنی است. البته پایانی ندارد و می خواهم فکر کنم.

اهواز

قتل های ناموسی اشک امروز و دیروز نیست و سال هاست که هر ساله زنی به بهانه غیرت مردان متاهلش در گوشه ای کشته می شود. قتل های ناموسی در ایران چیز جدیدی نیست و افزایش نیافته است.

کشتن زنان تحت عنوان قتل ناموسی در کشور بسیار رایج است، عامل مهم این نوع قتل، ناموس است و رسم و سنت این است که مرد برای حفظ آبروی خود، زن را تخریب می کند. قانون علاوه بر عامل عرف و سنت، جواز قتل همسر را نیز صادر کرده است (تاکید می کنم با شرایط). قتل توسط همسر، در صورت وجود، ممکن است مانع از تعقیب قاتل شود. به عنوان مثال، اگر شوهری شاهد رابطه جنسی زن خود باشد و بداند که او تمایلی به این کار ندارد، می تواند او را بکشد.

با این حال، داستان فقط درباره آن زنانی نیست که توسط مردان خانواده خود در خانه کشته یا حتی کشته شده اند. خانه یکی از خطرناک ترین مکان ها برای زنان در همه جای دنیاست و زنان بیش از هر جای دیگری در خانه هایشان کشته می شوند. اما در قتل های ناموسی، قاتل و همدستانش می خواهند زن را به عنوان لکه ای از بین ببرند. به همین دلیل است که در بسیاری از موارد مورد سوء استفاده قرار می گیرند. گاهی زنی را نیمه شب دفن می کنند و می گویند گم شده و ما از او خبر نداریم. گاهی گفته می شود که او خودکشی کرده و گاهی مجبور به خودکشی می شود.

در خشونت خانگی که منجر به قتل زنان می شود، مرد اغلب از روی عصبانیت زن را با راه حلی فوری می کشد و هیچکس به خشونت او اعتراف نمی کند. با این حال، در قتل های ناموسی، مدت هاست که توطئه ای برای کشتن یک زن وجود دارد. گاهی اوقات توطئه های جمعی رخ می دهد و حتی زنان دیگر خانواده در کنار قاتلان مرد می ایستند. زنی که قربانی حسادت مردانه است اغلب به مرگ تهدید می شود و می داند که هیچ حمایتی در خانه و خانواده وجود ندارد. مردان و زنان قاتل نیز می دانند که برای این قتل به اشد مجازات نخواهند رسید. به همین دلیل در بسیاری از موارد قاتل با افتخار وارد وسط میدان می شود و می گوید من او را کشتم.

اهواز

اما جنبه کمتر شناخته شده قتل های ناموسی، شورش زنان علیه ساختارهای نابرابر و ضد زن است. قیامی که فرهنگ مردسالار جامعه آن را تحمل نمی کند و در صورت عدم حمایت قانونی و اجتماعی از این زنان منجر به مرگ آنها می شود. اگرچه بسیاری از قربانیان قتل های ناموسی به ظن اثبات نشده کشته شده اند، اما بیشتر آنها پس از مخالفت با ازدواج اجباری، درخواست طلاق، برقراری رابطه خارج از ازدواج، فرار از خانه و در یک کلام عبور از خط قرمز مردان متاهل کشته شده اند. کشته می شوند.

کاربران از انتشار این ویدئوها در فضای مجازی انتقاد کرده اند. کاربر نوشت: اگر بچه ها این فیلم ها را ببینند، می دانید چه تاثیری روی روح و روانشان می گذارد!

کاربر دیگری نوشت: ما یک سری برنده جایزه صلح نوبل، فمینیست و فعال حقوق زنان قلابی داریم که اگر واقعی هستند باید بزرگترین تظاهرات علیه این جنایت را در سراسر کشور تدارک ببینند، اما متاسفانه دست ما خالی است. “فقط تماشا می کنم!”

یکی دیگر نوشت: «چطور مردی جرات می‌کند سر دختر/زن/خواهر خودش را فقط به خاطر اینکه مرده است ببرد؟» “این یک فاجعه است!”

اما آیا بعد از اتفاقات اخیر قانونگذار به این نتیجه نرسیده است که قوانین سخت گیرانه تری اتخاذ کند و در این زمینه ها موضع جدی تری اتخاذ کند؟

دیدگاهتان را بنویسید