قاسمی نژاد به دلیل اشتباه در اطلاعیه بازی نکرد/ پنجره پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی بسته می شود

ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796591

نظر رئیس کمیته تعیین اساسنامه پرسپولیس و استقلال

رئیس کمیسیون اساسنامه فدراسیون فوتبال برخی از موارد و شرایط دو باشگاه «پرسپولیس» و «استگل» را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛

جمشید نورشرک، رئیس کمیته وضعیت، درباره وضعیت بدهی اخیر باشگاه ها، بازیکنان و مربیان گفت: کمیته تعیین وضعیت در سه حوزه اتفاقات و اختلافات بین بازیکنان و باشگاه ها، اختلاف بر سر نقل و انتقالات تیم و مسائل مربوط به دلالان فعالیت می کند. به همین دلیل سوالات مختلفی در مورد پرونده های مختلف قراردادی و استعلامات مربوط به کمیته تعیین وضعیت است و همکارانم در تلاش هستند تا در یک زمان معقول به آنها پاسخ دهند.

وی افزود: هفته گذشته مدیرعامل باشگاه پدیده در مورد اختلاف مالی باشگاه و پرسپولیس مطالبی را بیان کرد که لازم است توضیح دهم. در آن مصاحبه گفته شد حدود یک سال برای کمیته تعیین وضعیت و یک سال و نیم طول کشید تا کمیته استیناف به این پرونده رسیدگی کند. برای روشن شدن موضوع باید بگویم که اختلاف بین پدیده و پرسپولیس بر سر عهدنامه ای که گل محمدی در سال 1377 با پرسپولیس امضا کرد در اواسط شهریور 1378 به کمیته اساسنامه ارجاع شد و ما نیز در 30 آذرماه 99 جلسه ای برگزار کردیم. همچنین در پایان ژانویه رای داد. محاکمه این پرونده در کمیته تعیین وضعیت حدود 4 ماه طول کشید.

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال درباره نحوه دریافت کارت بازی دو بازیکن تاجیک با وجود بدهی واضح پرسپولیس به کریستین اوساگونا توضیح داد: موضوع کارت. بازیکن در صورت صدور کارت بازی می تواند در مسابقات شرکت کند. کارت بازی این دو بازیکن پیش از این صادر نشده بود. باشگاه پرسپولیس با بدهی مواجه بود و به همین دلیل از سازمان لیگ خواست تا این بدهی را از محل مطالبات خود پرداخت کند.

باشگاه پرسپولیس در سازمان لیگ چه الزاماتی دارد؟، گفت: درخواست هایی برای تبلیغات محیطی و موارد دیگر وجود داشت. البته اخیرا باشگاه ها پذیرفته اند که تبلیغات محیطی را برای خود فراهم کنند. پرسپولیس برای پرداخت مبلغ درخواست اوساگونا از سازمان لیگ خواست تا به درخواست او عمل کند. سازمان لیگ نیز وجود این درخواست ها را تایید کرد و با مشخص شدن محل شاکی تصمیم بر این شد که پول به حسابی در قطر واریز شود. دستورالعمل جذب بازیکنان خارجی نیز ارائه شده است. تا زمان تعیین این وظیفه نمی توانید بازیکنی را به خدمت بگیرید اما در دستورالعمل زیر آمده است که اگر آیین نامه ای وجود داشته باشد، نهاد تصمیم گیرنده یعنی. هیئت مدیره سازمان لیگ می تواند تعیین تکلیف کند.

وی افزود: و در این مورد هیات مدیره سازمان لیگ سازوکاری را برای بازپرداخت بدهی پرسپولیس از محل مطالبات آن تعیین کرد. البته واریز پول به حساب باشگاه و واریز آن به حساب بازیکن با توجه به دولت باشگاه زمان زیادی می برد و به همین دلیل پول به صورت قرضی ارائه می شود و زمانی که چنین شرایطی پیش بیاید پرداختی است.

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال درباره اظهارات فرهاد حمیداوی مبنی بر اینکه باشگاه پدیده در زمان انتقال یحیی گل محمدی به پرسپولیس با دریافت 6 میلیارد تومان از سرخپوشان موافقت کرده بود اما با دریافت یک میلیارد و نیم چک، دو چک از پدیده تسویه نشده است. در زمستان 1377. در زمستان 1400 همچنان پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس به دلیل بدهی بسته نشده بود، گفت: اساس سوال دقیقا حرف است. هنگام انعقاد قرارداد باید به تعهدات، امضا و مهر خود پایبند باشیم. یکی از منابع درآمد باشگاه ها صدور رضایتنامه برای بازیکنان و مربیان آنهاست. در صورت عدم پرداخت به موقع بدهی، زنجیره تعهدات مالی باشگاه ها دچار مشکل می شود.

وی افزود: کمتر از یک سال از امضای قرارداد گل محمدی با پرسپولیس، عدم گذراندن بازرسی های باشگاه برای پدیده و شکایت باشگاه در مشهد می گذرد. وقتی پرونده به فدراسیون رسید، کمیته اساسنامه و استیناف آن را بررسی کرد و رای خود را صادر کرد. علت بسته نشدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس در فصل جاری به دلیل این پرونده این است که پس از تصمیم گیری در هیات تجدیدنظر، محرومیت از جذب بازیکن در پنجره بعدی و ضمانت اجرا را اعمال خواهیم کرد. در مورد بازیکنان خارجی هم همینطور.

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: دو موضوع در مورد بازیکنان خارجی وجود دارد. دستورالعمل می گوید اگر بدهی خارجی خاصی دارید، حتی اگر فیفا پنجره نقل و انتقالات باشگاه را نبسته باشد، تا زمان انتقال این بدهی نمی توانید بازیکن خارجی بگیرید. با توجه به تعهداتی که موضوع تصمیمات صادره از سوی کمیته وضعیت بازیکنان است، طبق مفاد فیفا، در صورت صدور رای نهایی در طول فصل، بسته شدن پنجره را در پنجره بعدی اعمال خواهیم کرد. از 26 دی ماه نقل و انتقالات آغاز می شود و در این پنجره نگاهی به بدهی پرسپولیس به پدیده خواهیم داشت. با رای کمیسیون تجدیدنظر در پرونده هایی که رای آن دو هفته پیش صادر شده، پس از نیم فصل ضمانت اجرایی اعمال می کنیم.

نور شارک درباره توافقات کمیته اساسنامه برای اجرای دستور مالی در فوتبال گفت: کلمه حکم مالی برای همه است و می خواهم روزی محقق شود. مدیران و کارکنان شهرستان ها و استان ها برای حل مشکلات باشگاه ها وارد عمل می شوند و حتی اگر به دلیل بدهی پنجره نقل و انتقالات باشگاه بسته شود، اطمینان و حمایت خواهند شد، اما همانطور که دبیر کل فدراسیون گفت، در نیمه اول سال جاری فوتبال ساحلی و فوتسال مجاز به امضای قرارداد نیستند. جزئیات تمامی تعهدات به سازمان لیگ گزارش شده است. اگر باشگاه ها سند پرداختی داشته باشند باید به فدراسیون فوتبال ارائه کنند و در غیر این صورت اجازه ثبت قرارداد بازیکنان و کارکنان جدید را ندارند.

«تا آنجا که من می دانم، این یک اشتباه است، یک موضوع ارتباطی بوده است. بر اساس توافق نامه، اعمال ضمانت نامه الزامی نبود، اما برای اطلاع رسانی با دبیرخانه مشکل داشت. البته کادر کمیته انضباطی بهتر می تواند در این مورد صحبت کند اما در مواردی که داریم مشکلی برای بازی ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید