قدرت ویروس کرونا B5 بیشتر از دلتا است


ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884217

سینا ملاشاهی گفت: این بیماری قدرت انتقال بسیار بالایی دارد به طوری که اگر هر بیمار در دلتا 10 نفر را مبتلا کند با این بیماری جدید کرونا (B5) به ازای هر نفر 18 نفر مبتلا می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سینا ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به اینکه از اواخر اردیبهشت امسال تا اواسط تیرماه هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا نداشته ایم، گفت: متاسفانه 21 مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است. ویروس کرونا در ده روز گذشته در واقع، از هر ده نفری که آزمایش کردیم، هشت نفر مثبت شدند.

وی افزود: این بیماری از شیوع بسیار بالایی برخوردار است به طوری که اگر هر نفر در دلتا 10 نفر را مبتلا کرده باشد با این بیماری جدید کرونا (B5) به ازای هر یک نفر 18 نفر مبتلا می شوند.

ملاشاهی ادامه داد: در پیک دلتا و آمیکرون به این تعداد زیاد بودیم. برای پیشگیری از این بیماری باید واکسیناسیون انجام شود، بنابراین افرادی که نوبت سوم واکسن خود را تزریق نکرده اند باید در اسرع وقت نوبت سوم را به خود تزریق کنند و افرادی که نوبت سوم را به خود تزریق کرده اند. و شش ماه از تاریخ تزریق سومین دوز آنها مانده است، نوبت چهارم را هم تزریق کنند تا بتوانیم از شیوع ویروس B5 کرونا جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن های اسپایکوژن، پاستکوواک، سینوفارم و برکات موجود است، گفت: فرقی نمی کند که چه نوع واکسنی را قبلا تزریق کرده ایم و هر نوع واکسنی را می توانیم تزریق کنیم.

وی اذعان داشت: درخواست ما از مردم این است که با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و با استفاده از ماسک و کاهش تجمعات و مهمانی ها و تزریق واکسن، خود و دیگران را از این بیماری هولناک در امان نگه دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید