انتشار همزمان “سونامی” دلتا و میکرون موارد خطرناکی از کرونا ایجاد می کند

انتشار همزمان دلتا و میکرون

روز جدید انتشار همزمان سویه‌های دلتا و اومیکرون کروناویروس باعث «سونامی» خطرناک موارد کووید-19 در سراسر جهان شد.

اظهارات رئیس سازمان جهانی بهداشت در حالی است که رکورد روزانه موارد ابتلا به عفونت در آمریکا و کشورهای سراسر اروپا شکسته شده است.

فرانسه روز چهارشنبه 208000 مبتلا را در 24 ساعت گذشته اعلام کرد که رکورد 180000 روز سه شنبه را شکست.

اولیویه واران، وزیر بهداشت فرانسه گفت: «این آمار در 24 ساعت گذشته به این معنی است که هر دو ثانیه یک فرانسوی تست تاج مثبت دریافت می کند. «ما هرگز چنین وضعیتی را تجربه نکرده‌ایم. او افزایش بی سابقه را “سرگیجه آور” خواند.

او گفت که وضعیت در بیمارستان های فرانسه به دلیل گسترش سویه دلتا نگران کننده بود. وی افزود: اگرچه هنوز «موج عظیم» شیوع بیماری‌های کوچک در نظام سلامت نشان داده نشده است، اما در نهایت این امر ناگزیر خواهد بود.

بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، دانمارک و یونان نیز در این هفته موارد ابتلا به کرونا را بی‌سابقه گزارش کردند و در سراسر اقیانوس اطلس در ایالات متحده، میانگین روزانه تعداد موارد جدید در روز سه‌شنبه از 267000 فراتر رفت که 59 درصد آن‌ها Emicron بودند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت می گوید گسترش همزمان سویه های دلتا و امیکرون موج هشدار دهنده ای از عفونت ها را ایجاد می کند که می تواند منجر به افزایش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر شود.

تدروس آدهانوم، مدیر سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه گفت: «من بسیار نگران هستم که انتشار اومیکرون همزمان با دلتا به سونامی عفونت‌ها منجر شود». سازمان جهانی بهداشت می گوید که omicron یک خطر “بسیار بالا” است و می تواند سیستم های بهداشتی کشورها را مختل کند.

اگرچه مطالعات در بریتانیا، آفریقای جنوبی و دانمارک نشان داده است که Omicron نسبت به سویه‌های قبلی کشنده‌تر است، اما تعداد زیادی از افرادی که آزمایش آنها مثبت است به این معنی است که در برخی کشورها بیمارستان‌ها بیش از حد شلوغ خواهند شد. کسب و کارها ممکن است نتوانند فعالیت کنند زیرا کارکنان آسیب دیده آنها مجبور به قرنطینه هستند.

گسترش سریع روند جدید، دولت ها را وادار کرده است که تعادل ظریفی بین اعمال مجدد محدودیت ها در حفاظت از بیمارستان ها و در عین حال باز نگه داشتن اقتصادها و جوامع پیدا کنند.

اسپانیا روز چهارشنبه اعلام کرد دوره انزوا را برای افرادی که آزمایش آنها مثبت است از 10 روز به 7 روز کاهش می دهد و ایتالیا نیز اعلام کرد که قصد دارد شرایط ایزوله را برای افرادی که در تماس با افرادی که واکسینه شده اند کاهش دهد. سه دوز مصرف شده و در تماس مثبت با عروق کرونر بوده اند، به خود اجازه می دهند که ایزوله نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید