علائم زیرگونه جدید ستاد مبارزه با آمیکرون/کرونا: این بیماری خطرناکتر از نوع دلتا نیست.

علائم زیرگونه جدید ستاد مبارزه با آمیکرون/کرونا: این بیماری خطرناکتر از نوع دلتا نیست.

عضو کمیته ملی ستاد مبارزه با کرونا: در حال حاضر مواردی از مبتلایان به زیرسویه‌های جدید امیکرون در مراکز درمانی کشور وجود دارد که در بیمارستان‌ها بستری و تحت مداوا قرار می‌گیرند.

یکی از اعضای کمیته ملی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: زیرگونه جدید Omicron با نام های BQ1 و XBB دارای علائم گوارشی مانند تهوع، استفراغ و درد قلبی است و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف در معرض خطر ابتلا به عفونت هستند. .

حمید عمادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالمندان، بیماران پیوندی، بیماران سرطانی و مبتلایان به نقص ایمنی از آسیب پذیرترین افراد جامعه هستند که بیشتر در معرض خطر ابتلا به زیرگونه جدید Omicron هستند، بنابراین این افراد هستند. توصیه می شود پس از گذشت 6 ماه از دوز یادآوری، در اسرع وقت یک دور دیگر از واکسن کرونا تزریق شود.

وی گفت: این بیماری خطرناکتر از نوع دلتا نیست، اما فرد مبتلا به یکی از علائم گوارشی مانند تهوع، استفراغ، دل درد، آبریزش بینی، گلودرد و بدن و البته شدت درد در بیماران مبتلا متفاوت است و دوره نقاهت از این بیماری متفاوت است و همچنین سه روز است، اما توصیه می شود بقیه را تا یک هفته افزایش دهید.

وی تاکید کرد: در حال حاضر موارد ابتلا به زیرگروه های جدید امیکرون در مراکز درمانی کشور مشاهده شده که در بیمارستان بستری و تحت درمان هستند.

به گفته این اپیدمیولوژیست، هنوز برای پیش بینی موج شدید این بیماری در بهمن ماه زود است و هموطنان باید به موقع واکسینه شوند و دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در مکان هایی مانند مترو، اتوبوس و تجمعات را رعایت کنند. و همچنین از ورود خودداری شود. مناطق شلوغ می توانند به مهار این موج کمک کنند، مشابه امواج قبلی کرونا.

عمادی افزود: وضعیت بیماری کرونا در کشور ما نسبت به برخی کشورهای آسیایی و اروپایی به خوبی مدیریت و کنترل شده است و در شرایط فعلی که احتمال گسترش موج هشتم وجود دارد، حمایت و همکاری مردم برای رعایت اصول بهداشتی تزریق به موقع واکسن یک یادآوری است که ممکن است منجر به محدودیت آن شود.

این استاد دانشگاه یادآور شد: تزریق دوز چهارم یا تقویت کننده واکسن کرونا برای همه افراد ضروری نیست، بلکه افراد واجد شرایط و آسیب پذیر مانند سالمندان و بیماران ملزم به دریافت آن هستند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اظهارات پدرام پاک اعیان، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مشاهده سه مورد ابتلا به زیرسویه جدید آمیکرون، احتمال ورود موج هشتم کرونا به کشور وجود دارد. کشور تقویت شده است.

به گفته پدرام پاک، پرستش این مواد در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان رواج یافته است، به طوری که هم در کشورهای غربی و هم در برخی از کشورهای آسیایی مانند ژاپن و کره جنوبی روند رو به رشدی را طی کرده و مواردی در آن نیز مشاهده می شود. کشور ما.

وی بیان کرد: این موارد در آزمایشگاه مرجع دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران تشخیص داده شد، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا این زیرسویه های جدید در کشورهای دیگر با همین شدت و شیوع در کشور ما رفتار می کنند یا خیر، اما به چه میزان است. سرعت انتقال این ویروس ها بالاست و انتظار افزایش مبتلایان در کشور را داریم به عبارتی احتمال ورود موج هشتم به کشورمان افزایش می یابد.

پاک آیین تصریح کرد: فعالیت واحدهای نمونه برداری تست کرونا در تمامی مبادی ورودی هوایی، زمینی و دریایی کشور با توجه به همه گیر شدن موج جدید کرونا در کشورهای مختلف تحت نظارت است.

وی تاکید کرده است: با توجه به احتمال ورود موج جدید ویروس کرونا به کشور و افزایش زیرشاخه های جدید آمیکرون در بسیاری از کشورها، برای کنترل مسافران ورودی به کشور، واحدهای نمونه برداری تست کرونا در مبادی ورودی هوایی و زمینی نظارت و نظارت شود. دریای کشور قوی تر شد.

دیدگاهتان را بنویسید