قدرت In Cold Blood نسبت به دیگر سریال های جنایی پلیسی/سرژد طلوعی فوق العاده است


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۰۲
کد خبر: 1919225

گزارش دانا از عذرخواهی برای پایان سریال «در خون سرد»؛

سریال «در خونسرد» که از شبکه نمایش خانگی فیلم نت پخش می شد به تازگی به پایان رسید. سریالی به کارگردانی امیرحسین ترابی و تهیه کنندگی بهمن کامیار که در طول پخش خود توانست با بازخوردهای مثبت مخاطبان و برخی منتقدان در شبکه های مجازی مواجه شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سریالخون سرد“از جانب شبکه نمایش خانگی فیلم نت در حال پخش به تازگی به پایان رسیده است. سریالی به کارگردانی امیرحسین ترابی و تهیه کنندگی بهمن کامیار که در طول پخش خود توانست با بازخوردهای مثبت مخاطبان و برخی منتقدان در شبکه های مجازی مواجه شود..

شاید جدی ترین کار امیرحسین ترابی قبل از این سریال به کارگردانی هزارتو بوده است. فیلمی پلیسی، جنایی و با مضمون ترسناک که شهاب حسینی و ساره بیات از بازیگران اصلی این فیلم هستند..

خون سرد» در قسمت اول و افتتاحیه خود با افتتاحیه ای جذاب و هیجان انگیز پذیرای مخاطبان خود بود. بازی شهرام یک دوست واقعی است او در نقش سرگرد پلیس بسیار اصیل و دوست داشتنی بود. کارگردانی درست، تدوین صحیح تر نیما جعفری جوزانی و موسیقی همراه از همان قسمت اول، مخاطب را به این داستان پلیسی می کشاند که شروع بهتری نسبت به سری آخر شبکه خانگی داشت.

«در خونسرد» با سریال‌های جنایی پلیسی ایرانی که یک قاتل زنجیره‌ای را نشان می‌دهد و معمولا فقط قتل‌ها را نشان می‌دهد و تلاش پلیس برای ردیابی و دستگیری قاتل را می‌گوید متفاوت است، از همان ابتدا به مخاطب نشان می‌دهد که قاتل کیست. و حالا مخاطب جنایات این قاتل و تلاش پلیس برای حل این معمای پیچیده را می بیند و این یکی از نقاط قوت «در خونسرد» نسبت به دیگر سریال های جنایی است.

اما نشان دادن آن احساسات به سبک هیچکاک مستلزم فیلمنامه قوی تر، پیچیده تر و داستان های فرعی زنده تری بود که «در خون سرد» ترابی فاقد آن بود. پس از مدتی مخاطب با یک سری قتل های مکرر مواجه می شود که همگی شبیه هم هستند و پلیس هیچ اثری از این قاتل پیدا نکرده است. در داستان های جانبی Cold Blood مانند گذشته قاتل و داستان خواهر و عموی دکتر کسرا آنقدر قوی گفته نمی شود که مخاطب را تشویق به دیدن ادامه این داستان کند. نتیجه این می شود که مخاطب پس از گذراندن نیمه های سریال در واقع از تماشای این اثر با خونسردی خودداری می کند.


f64a178c 939c 43de 83af 0440496f35f2 خبر خاکستری


سرگرد زیبای تولوی

شهرام حکیت دوست که در اواخر دهه 70 با سریال خط قرمز قاسم جعفری به شهرت رسید، مدتی بعد حضور متفاوتی در سریال های شب های آفتابی و تسلم شیدگان تجربه کرد و نزدیک به یک دهه از تلویزیون دور بود اما در همان سال ها بازی کرد. ایفای نقش در فیلم های مختلف تا اواخر دهه 1359 که شروعی باشکوه را دوباره در قاب سیما با «مختارنامه» تجربه کرد و در نقش عبدالله بن حر بازی کرد. این همکاری باعث شد تا میر باقری به حقیقت دوست اعتماد کند و یکی از نقش های اصلی سریال «شاهگوش» را که اوایل دهه 90 از شبکه نمایش خانگی پخش شد به او واگذار کند.

ادامه همکاری حکیت دوست با تلویزیون در اوایل دهه 90 با دو سریال «پرواز» و «خداحافظ عزیزم» به اوج خود رسید و پس از آن چند سالی از تلویزیون فاصله گرفت و بازیگری در سینما را آغاز کرد و اکنون سریال در حال ایفای نقش است. «خن سرد» از سرگرد امیرعلی طلوعی، نقش و چارچوبی ماندگار را در کارنامه یک دوست واقعی ثبت می کند.

شهرام حکم دوست با ایفای این نقش، پس از مدت ها تصویر یک پلیس خوب، باهوش، فداکار، نخبه و شجاع را به تماشاگران نشان می دهد. تصویری که سال هاست جای خالی آن در سینما و تلویزیون ما به فراموشی سپرده شده و حقیقت دوست توانست از پس این نقش برآید.


بیشتر بخوانید؛


خون سرد؛ جذاب و فوق العاده / شروع هیجان انگیز

دیدگاهتان را بنویسید