قدردانی از خانواده شهدا و ایثارگران وظیفه همه کارکنان است


ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815363

محمد باکر محمدی لائینی گفت: خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران و قدردانی و افتخار آفرینی وظیفه همه وزرا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمد باکر محمدی لائینی یکشنبه شب در مراسم تجلیل از 140فرزند شهدا، خانواده های معظم شهدا و کارکنان بنیاد شهید و درگذشتگان و مستمری بگیران مازندرانی ضمن تبریک عید سعید فطر و سال جدید با قدردانی از زحمات این شهید گفت: خرسندیم در حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهد کارهای خیر هستیم و با روحیه تواضع برای جامعه تحت پوشش خود تلاش می کنند که بسیار قابل تقدیر است. “

وی افزود: مجاهدان، شهدا، ایثارگران و جانبازان کسانی هستند که برای دفاع از ناموس، حیثیت، ناموس، دین و کشور رفتند تا امروز در آرامش و استقلال زندگی کنیم، پس این بزرگواران بر همه ما حق دارند. آگاه باشید که این نشانه علم و فرهنگ و ادب و تحصیلات عالی است و مجاهدان فیض عظیم جهاد در حق خداوند را به دست آورده اند.

محمدی لائینی با اشاره به برنامه رئیس جمهور برای دیدار با خانواده های معظم شهدا تاکید کرد: آیت الله رئیسی پای صحبت خانواده های معظم شهدا نشست، به هر حال وظیفه همه مسئولان است که به این جامعه خدمت کرده و قدردان و سربلند باشند. .

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: درخواست جامعه ایثارگران از جامعه، دولت و نهاد است که به آنها امتیازات ویژه داده و مشکلاتشان را هر چه بیشتر حل کنند و کرامتشان را حفظ کنند. دین خود را ادا کنیم

امام جمعه ساری گفت: اگر برای شهدا امتیازی باشد که برای کار و سایر امور وارد دانشگاه ها، ادارات و موسسات شوند، ثواب ندارد، بلکه وظیفه و سپاس است. از طرفی جامعه انتظار دارد این خانواده ها فرزندان شهدا و جانبازان باشند.

وی ادامه داد: انتظار دیگر این است که رعایت شئونات ارزشی و اخلاقی از جمله حجاب و عفاف کارکنانی که از خانواده شهدا هستند بیشتر باشد و نمونه باشد. این دو انتظار درست است.

محمدی لائینی گفت: خانواده شهدا انتظار دارند فرزندانشان دیگر بیکار نشوند و مشکلی جز غم شهدا نداشته باشند. دولت باید مقرراتی را وضع کند تا کسانی که مجبور به دریافت خدمات خوب نیستند، در هر صورت کارکنان بنیاد شهید باید تا حد امکان برای رفع مشکلات جامعه تلاش کنند و دلسوز باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز گفت: خانواده شهدا در راه شهدا هستند.

سعید کهنسال با تبریک روز شهید مصادف با 22 اسفند سال 1358 که توسط حضرت امام خمینی (ره) نامگذاری و در سال 1383 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز شهید اعلام شد، گفت: مقتضی است. به خانواده شهدا، جانبازان عزیز و بخصوص بازنشستگان امسال.

وی افزود: در این مراسم از فرزندان شهدا، جانبازان و خانواده های شهدا که متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند پذیرایی می کنیم. در واقع این افراد در راه شهدا بوده اند و هستند و اگر می خواهیم در این مسیر حرکت کنیم به عنوان تکیه گاه انقلاب یا مقام معظم رهبری خدمت درستی به این عزیزان داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران یادآور شد: اگر خدمات با عشق و علاقه در بین همکاران دستگاه عصمت و طهارت توسط همکاران ایجاد شود، می توانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به کلید خوردن یک برنامه عملیاتی در این دستگاه اجرایی برای خدمت به جامعه ایثارگران گفت: به همه برنامه ها جنبه عملیاتی داده ایم. فقیه در مازندران امکان پذیر است.

این مقام مسئول بیان کرد: ابتدا باید جلسات و قدردانی بین خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان به نحو مؤثری نفوذ کند. البته این خانواده ها از قبل در جلسات ما را به عنوان فرزندان خود می بینند و ثانیاً ما آن را به جلسات عمومی هر روز محدود نمی کنیم: «هدف ما این است که بیشتر در جمع باشیم و شنونده باشیم.

وی با اشاره به سفر دکتر قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مازندران تاکید کرد: هرجا گفت و گوی خوبی صورت گرفته اتفاقات خوبی افتاده است. امیدواریم سربازان خوبی برای نظام و انقلاب باشیم.»

مدیرکل بنیاد مازندران گفت: به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهید از خانواده های معزز شهدای شاغل در دستگاه های اجرایی تجلیل شد.

فرماندار ساری نیز گفت: روحیه ایثار و فداکاری فرزندان شهدا با ایمان پدران شهدا عجین شده است.

محمدعلی نوبت گفت: تعهد دولت به موضوع شهادت و مشارکت در حفظ و ارتقای روحیه ایثارگری است و شهادت موضوع مهمی است که بنیاد شهید و امور ایثارگران عهده دار آن است.

وی افزود: حفظ یاد و خاطره شهدا موضوعی است که همواره در این راستا مد نظر داشته ام. باید از استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تشکر کرد چرا که تلاش می کنند در راستای خدمت به شهدا و نظام تصمیم گیری کنند.
نوباخت با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا معضلی است که خانواده شهدا به آن بی نیاز هستند، گفت: خانواده شهدا در مسند قدرت نیستند بنابراین باید در گام دوم و پنجم برای رسیدن به توسعه از این عزیزان استفاده کنیم.

فرماندار ساری گفت: نباید از فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان غافل شد زیرا امروز در هر نقطه از کشور که فرزندان این جامعه کار می کردند مانند پدران با نگاه دینی ما در آن زمان شاهد رفاه و آبادانی بودیم. مثل دوران دفاع مقدس کشور را از انحراف نجات می دهند و اگر قرار است نظام جمهوری اسلامی در مسیر توسعه قدم بگذارد باید از ظرفیت این جامعه برای تصمیم گیری استفاده کند.

این مسئول گفت: امروز برنامه ما این است که از این افراد در فضای اداری استفاده کنیم. چرا روی مسئله شهید تاکید نمی کنند که خونشان را ریختند. اصولاً این نگاه می تواند ما را به قاعده مقاومت و انتظار برساند. “.


وی تاکید کرد: جامعه فدای مقاومت به معنای واقعی است، هدف ما حرکت به سمت توسعه در شهرستان ساری با همگرایی است، نمی خواهیم در بین مردم وحشت ایجاد کنیم، همه گروه ها با هر نظری باید بدرخشند. در همه زمینه ها».

نوبت اذعان داشت: معبد شهدا معبد عاشقان و مرکز شفای آزادگان است. همکاران در این دستگاه افسرده هستند و همیشه با استرس کنار می آیند.

فرماندار ساری در پایان گفت: موضوع اشتغال باید حل شود، نباید فرزندان شاهد و جانباز بیکار در کارگروه داشته باشیم و باید سهمیه بندی شود، هر مدیر شهری و منطقه ای در دولت سیزدهم باید با جدیت رسیدگی کند. از مشکلات این جامعه

در این مراسم از 140 خانواده شهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید