خانواده شهدا و ایثارگران در اولویت اعزام به حج هستند


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 1301/09/30
کد خبر: 1919128

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: خانواده های شهدا و ایثارگرانی که در کاروان های حج 2019 ثبت نام کرده اند در اولویت اعزام به حج امسال هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اولین شورای حج تمتع و کاروان شهدای خاص در سال 1402 در دفتر سازمان حج و زیارت برگزار شد.

در این جلسه اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت ضمن ابراز خرسندی از کیفیت حج در سال 1400 گفت: برای سال آینده با توجه به لغو پروتکل ها در ایام کرونا توسط سازمان حج و زیارت. وزارت حج در عربستان، مراسم حج تمتع با حضور حجاج داخلی و خارجی برگزار می شود و مراحل ثبت نام کاروان ها و عملیات داخلی از اواخر آذرماه آغاز می شود.

وی افزود: سهمیه ایثارگران طبق قانون و روال قبلی 5000 نفر خواهد بود به همین دلیل برای حج تمتع سال 1402 شرایط خاصی اعلام نشده است اما خانواده شهدا و ایثارگرانی که در حج تمتع ثبت نام کرده اند. کاروان ها در سال 2019 اولویت های اعزام به حج امسال هستند.

سید مستیاد حسینی مدیرکل ورزش و امور نظامی بنیاد شهید نیز گزارشی از نحوه برگزاری مراسم حج و کاروان ویژه جانبازان و سهمیه حج استان ها ارائه کرد و گفت: ارتقای ابعاد فرهنگی این سفر معنوی در اولویت برنامه های معاونت فرهنگی آموزشی بنیاد قرار دارد و با توجه به ثبت نام های اولیه، آمادگی برای انتخاب به موقع افراد واجد شرایط وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید