قرارداد مستقل میلیاردی منقضی شده است

علیرضا منصوریان

علیرضا منصوریان در نشست خبری دیدار مقابل گل گهر سیرجان گفت: زبان این تیم خوب باشیم. قطعا بازی سختی داریم، چون در آنالیزی که برای تیم کالا نویی انجام دادیم، چه پارسال و چه امسال، نحوه بازی تیمشان به کلی تغییر کرد و نفرات خوب و مستعدی هم خریدند.

وی افزود: در طول هفته و بعد از بازی نساجی همگی حدود 9 ساعت در روز را به آنالیز این بازی اختصاص دادیم، فکر می کنم نیمی از روز را صرف آماده سازی بازیکنان برای این بازی کردیم. می دانیم که این دیدار برای ما بسیار سخت تر از دیدار با پرسپولیس، استقلال و سپاهان خواهد بود. بازیکنان ما از نظر روحی و جسمی بسیار آماده هستند. کم کم به هماهنگی های لازم رسیدیم و از همه مهمتر امروز در تیم خود به سطحی رسیدیم که فرقی نمی کند از 25 بازیکن ما کدام یک به زمین می روند. شعار «یک مرد برای همه و همه برای یک مرد» برای خودمان گذاشته ایم یا به نوعی می توانیم بگوییم «یک مرد برای همه و همه برای آبادان». ما این شعار را عنوان کارمان کردیم.

سرمربی صنعت نفت آبادان ادامه داد: یکی دو بازیکن مصدوم هم داریم که یکی از آنها اهل صنعت است که تا دو ماه دیگر به جمع ما اضافه می شود. متاسفانه حسن بث سعید را در تمرین از دست دادم. محمود مطلق زاده نیز ماه آینده به تیم اضافه می شود و باید به مصدومیت فرزاد جعفری اشاره کنم. بر همین اساس سعی کرده اید در تمرینات و مسابقات تلاش کنید تا نتایج خوبی کسب کنید. به هر حال من از تمرینات بچه ها راضی هستم. تشکر ویژه از بزرگان تیم؛ به خصوص طالب ریکانی که فضا و بستر رشد جوانان را باز کرد. البته جوانان تیم هم زمان زیادی را صرف کردند و در بازی با نساجی نشان دادند که آماده گذراندن مراحل رشد هستند. برای آینده آبادان ستاره های خوب زیادی را در تیم خود می بینیم. باید اطمینان حاصل کنیم که این ستاره ها در آبادان حفظ شود. در کل به همه خسته نباشید میگم و از صبر و شکیبایی هواداران آبادانی تشکر میکنم. به امید روزی که تاج بیش از همیشه کشور را ترک کند و هواداران به ورزشگاه بیایند. در بازی فردا با تمام وجود می جنگیم. می دانیم که این مسابقه سختی است و اگر خدا بخواهد به عنایت خداوند افتخار خواهیم کرد.

منصوریان گفت: روزی که به آبادان آمدم مشکلات اینجا را می دانستم و می دانستم گاهی با چه نقاطی از مشکلات مالی مواجه می شویم. یک روز پیرمردی به تمرین ما آمد و به من گفت: باشگاه های دیگر به تو پول بیشتری دادند، چرا به آبادان آمدی؟ پتانسیل زیادی وجود دارد. پیرمرد ادامه داد: آیا می توانم از شما خواهش کنم که آبروی ما را به خاطر بی پولی و بی آبی و بی لباسی و آبروی شهرمان یکی دو ماه دیگر نبرید؟ شهر اولین ها.” به پیرمرد قول دادم که این موضوع را به چوب تبدیل نکند و به مشکلات آبادان که سالهاست وجود دارد ضربه نزند. ما مشکلات اینجا را می دانیم. خدا را شکر توزیع کننده پالایشگاه و معاونش علاقه زیادی به نفت آبادان داشتند و خودشان طرفدار تیم صنعت نفت هستند. به همین دلیل دوست ندارم مثل خیلی از مربیان سر و صدا کنم و تمرینات را به تعویق بیندازم. در واقع من اصلا در فاز این سوالات نیستم. شأن این شهر بسیار بالاست. اگر مراقب این تیم باشید و امکانات مالی خوبی هم داشته باشید، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فوتبال کشور خواهد بود. می دانستم اینجا چه مشکلاتی وجود دارد. امروز می خواهم به همه هواداران بگویم که در آبادان خیلی خوب هستم. برخلاف تصور عده ای، هر جا منابع مالی باشد، یکی خوب است، باید بگویم با مردم آبادان حالم خوب است.

منصوریان گفت: روزی که به آبادان آمدم مشکلات اینجا را می دانستیم و از مشکلات مالی که گاهی با آن مواجه می شویم آگاه بودم. یک بار پیرمردی به تمرین ما آمد و به من گفت: باشگاه های دیگر به تو پول بیشتری دادند، چرا به آبادان آمدی؟ پتانسیل زیادی وجود دارد. پیرمرد ادامه داد: «از شما خواهش می کنم که آبروی ما را نبرید، چون نه پولی داریم، نه آب، نه لباس و آبروی شهرمان؟» «ما آبادان هستیم و شهر شهرمان اولین.” به پیرمرد قول دادم که این موضوع را به چوب تبدیل نکند و به مشکلات آبادان که سالهاست وجود دارد ضربه نزند. ما مشکلات اینجا را می دانیم. خدا را شکر توزیع کننده پالایشگاه و معاونش علاقه زیادی به نفت آبادان داشتند و خودشان طرفدار تیم صنعت نفت هستند. به همین دلیل دوست ندارم مثل خیلی از مربیان سر و صدا کنم و تمرینات را به تعویق بیندازم. در واقع من اصلا در فاز این سوالات نیستم. شأن این شهر بسیار بالاست. اگر مراقب این تیم باشید و امکانات مالی خوبی هم داشته باشید، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فوتبال کشور خواهد بود. می دانستم اینجا چه مشکلاتی وجود دارد. امروز می خواهم به همه هواداران بگویم که در آبادان خیلی خوب هستم. برخلاف تصور عده ای، هر جا منابع مالی باشد، یکی خوب است، باید بگویم با مردم آبادان حالم خوب است.

گفت: می دانم کار سختی را انتخاب کرده ام و البته برای این کار سخت می جنگم. ما در حال حاضر 3 نفر از آنها عقب هستیم و خدای نکرده به روزی برسیم که تعداد بردها و گل های نخورده مان زیاد باشد تا بتوانم با بال های باز در نقاط مختلف شهر قدم بزنم.

سرمربی صنعت نفت آبادان گفت: همچنان بدهکار هستیم. 10 میلیاردی که به تیم رسید صرف بدهی شد. اگر 10 میلیارد دیگر هم بگیریم باید بدهی ها را بپردازیم. هر مربی که قبل از من اینجا می‌نشست، حقوق می‌گرفت. با بزرگان تیم به خصوص ریکانی و سایر بازیکنان به خصوص کادر فنی قول دادیم و به آنها گفتم می دانیم به کجا می رویم. مبلغ قراردادم را به صورت رسمی اعلام می کنم که 3 میلیارد تن است. اگر می خواستم در تیم قبلی بمانم، فکر می کنم اگر سه ماه می ماندم و شکایت می کردم، 4.5 برابر پول می گرفتم، اما دوست دارم جایی باشم که در آن بازیکن تولید کنم و در فوتبال آبادان تأثیر بگذارم.

منصوریان خاطرنشان کرد: دستیاران من در صنعت نفت پول بسیار کمی می گرفتند. مبلغ قرارداد کل تیم نسبت به پول روز فوتبال ناچیز است و می تواند به یک پنجم پول مربی برسد. در واقع مبلغ کل قرارداد مربیان نزدیک به 5.5 میلیارد تن است. ما از گفتن این چیزها ابایی نداریم. در مجموع 8، 9 نفر در کادر فنی و بدنسازی تیم 5.5 میلیارد قرارداد داریم. گفتم همتایان من در سایر تیم ها سالیانه بین 10 تا 15 میلیارد درآمد دارند. البته من می گویم 30-40 میلیارد بگیرند. به هر حال انتخاب من این بود که به آبادان بیایم و می خواستم اینجا احساس خوبی داشته باشم، درست است، تیم ما بسیار نجیب است و من تک تک آنها را مثل یک پدر و یک برادر می بوسم. امروز به عضو هیئت مدیره گفتم که بازیکنان به همشهریان خود احترام می گذارند. شأن این شهر بسیار بالاست. مردم اینجا صادق هستند. شاید از نظر مالی از اسب افتاده باشیم، اما از زمین نیفتاده ایم. اتفاقا ما از نظر اصالت خیلی قوی هستیم. ما یکی از بهترین تیم های لیگ هستیم. قطعاً پولی به تیم می ریزیم و قطعاً لبخند را برای هواداران فوتبال به ارمغان خواهیم آورد.

دیدگاهتان را بنویسید