قرارگاه خاتم بقیه ساختمان کلانشهر آبادان را تخریب می کند

قرارگاه خاتم بقیه ساختمان کلانشهر آبادان را تخریب می کند

کوروش حاجوی در محل ریزش ساختمان کلانشهر در آبادان افزود: کارشناسان معتقدند مابقی کلانشهر به هیچ وجه قابل نگهداری نیست.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: مشخص نیست شرایط ساختمان تا چه زمانی پایدار می ماند، بنابراین فرماندهی عملیاتی مقابله با بحران خوزستان با جدیت برای اجرای ایمن روند باقیمانده تخریب متروپل تلاش می کند. ساختمان.”

رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان در خصوص زمان آغاز عملیات تخریب مابقی کلان شهرها گفت: اولویت اول ما آواربرداری ایمن برای یافتن اجساد احتمالی دیگر است و امیدواریم با تمام احتیاط لازم انجام شود. در روزهای باقی مانده

وی افزود: ریزش ساختمان کلانشهر با سایر ساختمان ها متفاوت بود. مثلاً وقتی ساختمان پلاسکو فروریخت، کل ساختمان به طور کامل فرو ریخت، اما بخشی از ساختمان در کلانشهر ماند که این هم بسیار خطرناک است. “

حجوی با تسلیت جان باختن تعدادی از شهروندان آبادانی در ریزش ساختمان کلانشهر، گفت: این حادثه تلخ به هر حال رخ داده است و لازم است با انجام برخی اقدامات از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.

وی افزود: کمیسیون فنی این حادثه بلافاصله پس از وقوع حادثه تشکیل شد و طرح هایی از قبیل ایجاد باران انیمیشن و تکیه گاه میانی برای استحکام بخشی و ایمن سازی موقت سازه ارائه کرد تا باقی مانده ساختمان به طور موقت حفظ و آواربرداری شود. و اجساد را می توان پیدا کرد.”

رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان گفت: کمیته فنی به طور مستمر از طریق چهار دوربین نظارتی تغییر شکل سازه ها را رصد می کند و در شیفت های مختلف از سازه ها حفاظت می کند و بلافاصله تغییرات بیش از هشت میلی متری را به عوامل اجرایی و مدیریت بحران اعلام می کند. به مدت 30 دقیقه و بر اساس شرایط ساخت جدید تصمیم گیری می شود.

نیاز به تعمیرات اساسی فرآیند اداری صدور پروانه و طبقات

حجوی گفت: برخی از ساختمان های خطرناک که روند ساخت آنها ممکن است شبیه به ساختمان پایتخت باشد باید مورد توجه قرار گیرد، ضمن اینکه در آینده باید ملاحظات بیشتری از جمله ارتقای کیفیت مصالح و آموزش نیروی کار مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم، اما تعداد فارغ التحصیلان زیاد است، گفت: روند اداری صدور مجوز و افزایش کلاس ها نیاز به بازنگری دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان در خصوص نقش نظارتی این سازمان در ساختمان متروپل گفت: این ساختمان دارای مشکلات مختلف عملکردی و کیفی اعم از عملکرد، مصالح و … بود ضمن اینکه مشکلات و تخلفاتی در بخش اداری به وجود آمد. فرآیند و صدور مجوز.

وی افزود: اظهار نظر درباره نقش و نقش ناظر، شهرداری، مالک یا سازنده و کارگران در تخلفات منطقی نیست چرا که قوه قضائیه این موضوع را جدی گرفته و پیگیر است.

خواجوی گفت: این موضوع نیاز به مطالعه بسیار دقیق دارد و انصاف نیست که نظرات ما فضا را تحت الشعاع قرار دهد.

این کلانشهر دارای 8 طبقه مجوز است، اما سه طبقه غیرقانونی ساخته شده است

رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر افزایش طبقات بدون مجوز ساختمان متروپل و نقش نظارتی سازمان نظام مهندسی، توضیح داد: افزایش طبقات ساختمان متروپل. در تعداد طبقات 9 سقف بود که بعداً سه طبقه اضافه شد.

وی گفت: متاسفانه افزایش طبقات در کشور ما بیشتر یک فرآیند اداری است. قسمت فنی انجام شده است.

قرارگاه خاتم مسئولیت این تخریب را بر عهده گرفت

مدیرکل بحران استانداری خوزستان گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء مسئول تخریب قسمت باقیمانده و خطرناک ساختمان 11 طبقه کلانشهر آبادان است.

شهاب سیدیکی روز دوشنبه در حاشیه جلسه فرماندهی عملیاتی مقابله با بحران افزود: این مرحله (تخریب بقیه سازه) بسیار حائز اهمیت است. در این راستا قرارگاه حاتم الانبیاء با در نظر گرفتن تمامی جوانب فنی، مسئولیت تخریب فنی سازه را بر عهده دارد.» این کارگاه در حال حاضر در حال تجهیز است.

وی آغاز عملیات تخریب مابقی کلانشهر آبادان را منوط به اتمام کامل تخریب، خارج کردن اجساد و ایمن سازی محوطه سازه آسیب دیده اعلام کرد.

بازگشت به حالت عادی در منطقه ریزش ساختمان پایتخت آبادان زمان می برد

سیدیکی گفت: مدتی طول می کشد تا به وضعیت عادی صنف در منطقه ریزش ساختمان 11 طبقه کلانشهر آبادان برگردیم.

وی گفت: برای بازگرداندن وضعیت عادی منطقه ریزش کلانشهر، باید جلسه ای با حضور اصناف، بازرگانان و وزارت صنعت، معدن و تجارت آبادان تشکیل شود تا درباره از سرگیری آن بحث و تبادل نظر شود. فعالیت تجاری در خیابان امیرکبیر که قلب تجاری بندر آبادان است.

وی گفت: در حال حاضر از تقاطع خیابان امیرکبیر تا خیابان دبستان که محل تردد کامیون ها و تجهیزات سنگین مکانیکی برای تخریب ساختمان متروپل است، برای تردد عموم مردم بسته و خطرناک است اما قسمت غربی «امیرکبیر». خیابان تقریباً عادی است.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در ادامه با بیان اینکه بازگشت به وضعیت عادی کسب و کار و کار پزشکان در کلانشهر آبادان یکی از خواسته ها و خواسته های مردم است، افزود: یافتن بقایای بقایای بدن ساختمان طبقه همکف بر از سرگیری فعالیت ها و حرکت در مسیر درست اصرار دارد.

سیدیکی افزود: بازگشت به فعالیت های عادی در محدوده ساختمان حادثه متروپل دی متروپل نیز بر عهده فرماندار آبادان است اما مجموعه کارها و اقداماتی که در این مرحله باید انجام شود طبق برنامه اولویت دار پیش خواهد رفت. تا نقطه آرامش و رسیدن به وضعیت سفید.

حذف بقایای بخش فروریخته ساختمان پایتخت اولویت اصلی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: بیرون آوردن اجساد باقیمانده در قسمت فروریخته ساختمان کلانشهر آبادان در اولویت اول تیم های امدادی است و همه ما روی این موضوع تمرکز کرده ایم تا خانواده های داغدار بتوانند اجساد خود را تحویل بگیرند. “

صدیگی افزود: پس از بیرون آوردن اجساد باقی مانده از جانباختگان کلانشهر آبادان که در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می کند، بر تخریب طبقات باقی مانده کلانشهر و نحوه انجام این کار با در نظر گرفتن تمرکز خواهیم داشت. کوچکترین خطرات.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در این گفتگو یکی از دلایل کندی عملیات آواربرداری را علیرغم گذشت هشت روز از این حادثه دلخراش، حساسیت این مرحله بسیار حساس دانست. ، وارد مراحل بعدی می شویم اما در این مرحله با در نظر گرفتن نظر کارشناسان فنی و دستگاه های مسئول، تمامی جوانب کار در نظر گرفته می شود.

بخشی از ساختمان دوقلوی کلانشهر آبادان ساعت 12:40 دقیقه بامداد دوشنبه دوم خردادماه فروریخت.

پس از گذشت هشت روز از حادثه، عملیات آواربرداری با بسیج امکانات و تجهیزات و همچنین حضور شبانه روزی امدادگران ادامه یافت.

تاکنون 32 نفر کشته و 37 نفر زخمی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید