قطر دست روی استعدادیاب کی روش در ایران گذاشت

کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با قراردادی تا سال 2026 به تیم ملی فوتبال قطر پیوسته است. هنوز کادر فنی به صورت رسمی معرفی نشده است.

آشنایی با همکاران کی روش در قطر کار سختی نیست. این حداقل برای دستیار اول او واضح به نظر می رسد.

سرمربی پرتغالی قصد دارد «راجر دسا» را به کادر فنی خود اضافه کند و مانند دو تجربه متوالی گذشته از توصیه های فنی او استفاده کند.

دسا پیشنهاد قطر برای همکاری با کی روش را تایید کرد اما گفت که هنوز هیچ چیز قطعی مشخص نیست.

این مربی که اهل آفریقای جنوبی است به مجله Kickoff گفت: من هنوز به قطر نرفته ام اما بله، آنها از زمان جام جهانی با من صحبت می کردند. هنوز چیزی نهایی نشده است. شانس وجود دارد، اما هیچ کاری انجام نشده است.

وی افزود: قطر کشوری سطح بالاست که باید برای آن کار کرد. در این شکی نیست اما من نه با کی روش و نه با فدراسیون قطر هنوز ضمانت و توافقی نداشته ام. آنها فقط از من خواستند که در صورت علاقه به تیم قطری بروم و من گفتم “البته”. اکنون منتظر مذاکرات هستیم. امیدواریم همه چیز خوب پیش برود.

دسا یکی از دوستان و همکاران نزدیک کی روش است. اولین همکاری آنها به قبل از جام جهانی 2010 برمی گردد، زمانی که کیروس سرمربی تیم ملی آفریقای جنوبی شد و به دسا فرصت داد تا در تیم ملی آن کشور کار کند.

کی روش زمانی که هدایت تیم ملی مصر را برعهده گرفت، دسا را ​​با خود روی نیمکت فرعون برد و قبل از جام جهانی 2022 و با بازگشت کی روش به نیمکت ایران، پای دسا به تیم ملی کشورمان باز شد.

دسا چندی پیش در گفت و گوی تفصیلی با اشاره به عملکرد تیم ملی در جام جهانی گفت که علاوه بر وظایف فنی در تیم، وظیفه استعدادیابی در ایران به او سپرده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید