قطع یارانه اعلام شد/ آیا مبلغ یارانه هر ماه تغییر می کند؟

قطع یارانه اعلام شد/ آیا مبلغ یارانه هر ماه تغییر می کند؟

روز جدید برخی از مشمولان یارانه نقدی می گویند که ماه گذشته یارانه دریافت کرده اند اما در ماه جاری یارانه آنها حذف شده است. برخی دیگر از کاهش 100 هزار تومانی یارانه خبر دادند. مشکل چیه؟ آیا در سپرده ها اشتباه شده یا این رویه جدید دولت است؟

انتقادها از پرداخت یارانه نقدی همچنان ادامه دارد و برخی معتقدند دولت در پرداخت یارانه ها اشتباه کرده است. زیرا با برخی این مبلغ پرداخت نشد و برخی کمتر از ماه های قبل پرداخت شد.

ردیابی متولی نشان می دهد که این تغییرات در پرداخت کمک هزینه زندگی ایالتی به دلیل خطا نیست. بلکه طبقه بندی دهک مردم تغییر کرده و برخی وارد دهک های بالاتر شده اند و میزان یارانه آنها تغییر کرده است.

همانطور که پیگیری‌ها نشان می‌دهد از این پس وزارت رفاه اجتماعی فهرست دهک‌های درآمدی و شهروندان یارانه‌ای را حداقل هر شش ماه یکبار به‌روزرسانی می‌کند. از طرفی گفته می شود که عشر درآمد شخصی شناور است و امکان دارد در هر بازنگری دهک درآمد خانوار تغییر کند و میزان یارانه دریافتی آنها نیز متناسب با تغییر عشر تغییر کند.

در این شرایط دور از انتظار نیست که بر اثر این اتفاق جایگاه برخی شهروندان در جدول دهک های درآمدی تغییر کند تا عده ای از دهک های پایین درآمدی به دهک های درآمدی بالاتر بروند یا یارانه آنها یا وارد دهک دهم می شوند و یارانه آنها حذف می شود.

همچنین ممکن است عشرهای درآمدی افراد به سمتی سوق پیدا کند که یارانه آنها افزایش یابد یا جزو عشرهای یارانه ای قرار گیرند.

با این حساب می توان گفت که برخلاف کمک های بلاعوض قبلی که لیست ثابتی داشتند، این بار لیست ثابتی وجود ندارد و امکان تغییر عشر یا به عبارتی عشر درآمد خانوار شناور است.

مردم می توانند دهک درآمد خانوار خود را با کد ملی بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید