قلم قرمز دراگان اسکوچیچ به نام ستاره ملی استقلال

قلم قرمز دراگان اسکوچیچ به نام ستاره ملی استقلال

در نهایت سرمربی الاهلی امارات صحبت هایی را مطرح کرد و صحبت هایی را که مدت هاست درباره مهدی قائدی می گوید، به صراحت بیان کرد. مهدی علی که او هم ریشه ایرانی دارد هفته هاست در زندان به سر می برد و حتی او را در لیست 18 نفره تیمش هم قرار نمی دهد. هر از چند گاهی می شنویم که رسانه های اماراتی به این موضوع انتقاد می کنند اما حالا سرمربی کارش تمام شده است: بازیکنی که از صبح تا شب به فکر تفریح ​​و مسافرت باشد به درد من نمی خورد. این تیر به بقایای امیدها برای احیای مهاجم بوچر شلیک شد. پس از اقامت قائدی در امارات، تعدادی از عکس های شخصی و خانوادگی وی به ایران ارسال شد. عکس هایی که ۹۵ درصدشان فوتبالی نیستند. اگر آدم نداند چه اتفاقی دارد می افتد، این احساس را دارد که قائدی یک گردشگر جوان و ثروتمند است که برای تفریح ​​و شادی به دبی رفته است. او در واقع فوتبالیستی بود که با قیمتی بالا و اهداف جدی جذب الاهلی شد، البته بعید است حالا مدیران باشگاه از چنین خریدی راضی باشند.

نقطه معکوس کریمی
در ایران مهدی قائدی را با علی کریمی مقایسه می کردند و با پیوستن او به الاهلی این مقایسه برای اماراتی ها جذاب شد زیرا جادوگر هم در مقطعی به این تیم پیوست و عملکرد درخشانی داشت. کریمی در آن زمان مورد انتقاد قرار گرفت که به جای پذیرش پیشنهادات اروپایی، بهترین دوران جوانی خود را در فوتبال ساده اماراتی سپری کرده است. شاید این انتقادات درست بود. با این حال کریمی یک روز تصمیم به رفتن گرفت. جایی که؟ بایرن مونیخ؟ چه کیفیتی؟ به عنوان بازیکن ثابت! خزهایی که برخی کانال های هواداری می نویسند و کریمی را جزو بدترین خریدهای بایرن قرار می دهند را نبینید. واقعیت این است که جادوگر به سرعت در میان باواریایی ها به ترکیب اصلی رسید و قرارداد او برای فصل دوم به طور خودکار تمدید شد، زیرا 25 بازی برای بایرن وجود داشت. اما بعد از آن آسیب لعنتی جدی آمد. کریمی در همان لیگ امارات و البته در تیم ملی آنقدر خوب بازی کرده بود که باواریایی ها به سراغش آمدند. یعنی می توان از الاهلی به اروپا رفت، اما نه با پرسه زدن در خیابان.

غیبت بزرگ جام جهانی
مهدی قائدی آنقدر شکست خورده که این اواخر به تیم ملی دعوت نشده و البته هیچ کس هم اعتراضی به این موضوع ندارد. این تا این که چند ماه پیش جمعی از هواداران استقلال به دراگان اسکوچیچ خرخر کردند و از سرمربی تیم ملی خواستند مهدی را در ترکیب اصلی قرار دهد! قائدی امروز اما جایی برای حفاظت نیست. سهم تیم ملی ایران که در لیست 18 نفره جدول میانی لیگ امارات قرار ندارد چقدر است؟ مهدی با این دستور در آستانه از دست دادن جام جهانی است. تنها حدود 200 روز تا شروع مسابقه باقی مانده است و ستاره سابق استقلال سخت تلاش می کند تا جایگاه خود را در حرکت خطی تهاجمی بازیابد. چه در داخل و چه خارج از الاهلی.

سوسو زدن عجیب
در مجموع اما مهدی قائدی بین متن و حاشیه نوسانات عجیبی داشت. در ابتدای فوتبالش به عنوان یک استعداد ناب معرفی شد، سپس به سمت حاشیه نشینان متمایل شد و با این ماجرای ماجرا تا مرز خداحافظی از فوتبال پیش رفت، سپس ازدواج کرد و بهترین روزهای فوتبالی اش فرا رسید و حالا گویا دوباره شهوت روی این خط سینوسی قرار گرفته است. قائدی نشان داده که اگر تلاش کند با فرم فعلی پتانسیل رشد خوبی دارد اما امید چندانی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید