روزنامه جمهوری اسلامی: شما می گویید فقط 4 قلم گران شده اما قیمت به 4000 قلم کالا و خدمات می رسد.

روزنامه جمهوری اسلامی: شما می گویید فقط 4 قلم گران شده اما قیمت به 4000 قلم کالا و خدمات می رسد.

روز جدید جمهوری اسلامی می نویسد: این روزها که دولت سیزدهم به گفته مسئولان خود در حال کار بر روی جراحی اقتصادی کشور است، دولت باید زمینه را برای انتقادات سازنده فراهم کند تا کارشناسان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بتوانند حرفه و کادر مدیریتی خود را ارائه کنند. می توانند از دیدگاه های خود استفاده کنند.«نقایص کار خود را درک کنند و در حین عمل، عیوب را برطرف کرده و از وخامت حال بیمار جلوگیری کنند.

اینکه رسانه ملی وظیفه تمجید از طرح اصلاح یارانه ها را در همه بخش ها و از همه شبکه ها دارد و هیچ کارشناسی حق دسترسی به این رسانه برای نقد آن را ندارد، هیچ یک از معیارهای یک جامعه آزاد را ندارد. نقض آشکار آزادی های مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی و آموزه های اسلام این است که هرکس از طرح حکومت انتقاد کند و مخالفت خود را در روزنامه یا فضای مجازی منعکس کند متهم به توطئه با بیگانگان است.

اگر دولت می خواهد به کشور خدمت کند باید آزادی انتقاد و عمل را برای آن تضمین کند. سخنان اصولگرایانه آیت الله بهشتی که می گفت: «اجازه نمی دهیم کسی به خاطر انتقاد از خود و سایر اعضای جمهوری اسلامی مورد تهدید و تعقیب قرار گیرد» اگر از سوی مراجع هدایت نشوند، امروز در عملکردشان شکست خواهد خورد.

در مورد جراحی اقتصادی دولت، هیچکس مخالف انحصار ارز و اجرای نرخ ارز نیست. مشکل اینجاست که چاقوی این جراحی همان چاقوی دولت نهم است که مدت هاست زنگ زده و آثار تورم و افزایش فاصله طبقاتی و گسترش فقر را به همراه داشته است.

ادامه دادن یارانه، در حدی که شما می گویید، این است که چاقوی جراحی زنگ زده خود را در بدن بیمار بگذارید و او را بیشتر مسری و رنج بکشید. در این عملیات از آزادسازی چهار قلم کالا صحبت کردید، اما کیست که نداند اثر ترخیص این چهار قلم به چهار هزار قلم کالا و خدمات می رسد و نتیجه آن همین فقر و دوری مداوم در صنف خواهد بود. افزایش خواهد یافت. دادگستری اگر الان مجروح شود قربانی کامل این عملیات خواهد شد.

این نوع جراحی هنر نیست، هنر این است که ارز ممتاز را حذف کنید و ارز را انحصاری کنید به گونه ای که یارانه بگیرید و در تقسیم ثروت طوری عمل کنید که اختلاف طبقاتی هر روز کمتر شود و عدالت می تواند جایگزین تبعیض شود. مطمئن باشید که عملیات چاقوی زنگ زده جواب نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید