قهرمانی بوکس آسیا | صعود موسوی و کاشلاگی به مرحله یک چهارم نهایی/ ایران با دو نماینده در روز چهارم


ساعت: 20:50
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908195

در ادامه مسابقات بوکس قهرمانی آسیا، شاهین موسوی و میثم کشلاقی با برتری بر رقبای خود در جمع 8 بوکسور برتر این دوره از مسابقات قرار گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون بوکس، مسابقات بوکس قهرمانی آسیا 2022 با حضور 320 بوکسور (211 مرد – 109 زن) از روز سه شنبه تا 10 آبان در شهر امان اردن آغاز و تا 21 آبان ادامه خواهد داشت.

امروز (پنجشنبه – 21 آبان) و در سومین روز این رقابتها، شاهین موسوی در وزن 75 کیلوگرم، میشم کشلاگی در 80 کیلوگرم و پوریا امیری در وزن 86 کیلوگرم به عنوان نماینده ایران به مصاف حریفان خود رفتند.

میشم قشلاقی در وزن 80 کیلوگرم در دور نخست قرار بود به مصاف «عبدالله میایان» از کویت برود که حریف در این دیدار حاضر نشد و امتیاز ویکی اور (عدم حضور حریف در رینگ) برای پیروزی در این دیدار به قشلاقی تعلق گرفت. قشلاقی در گام بعدی باید با برنده اردن و عراق مبارزه کند.

درخشش امیری بوکس قهرمانی آسیا در رینگ اردن

شاهین موسوی نماینده وزن 75 کیلوگرم نیز در نخستین دیدار با فهد الخوری امارات مبارزه کرد و با نتیجه 5 بر صفر پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها راه یافت. موسوی برای صعود به مرحله نیمه نهایی نیازمند شکست «محمد مرات شهدوف» از ترکمنستان است.

در رقابت های صبح امروز پوریا امیری در اولین دیدار در وزن 86 کیلوگرم کاپیل پوخاریا از هند را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. این پیروزی در حالی به دست آمد که امیری در دور اول عملکرد خوبی داشت اما در کمال تعجب همه با نتیجه 4-1 به سود بوکسور هندی به پایان رسید. موضوعی که باعث شد امیری به عملکرد بی نقص خود ادامه دهد و در راند دوم و سوم حریف خود را سرنگون کند تا 5 بر صفر به برتری برسد. امیری سپس برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی باید با آدلبک اولو ارکین از قرقیزستان و برنده دو مدال برنز آسیا در سال های 2019 و 2021 مبارزه کند.

نمایندگان کشورمان فردا (جمعه – 22 آبان) و در چهارمین روز از این رقابت ها در دسته 57 کیلوگرم سجاد محمدپور و در وزن 67 کیلوگرم علی حبیبی نژاد خواهند بود. (مسابقه ها از ساعت 13:30 الی 17:30 و از ساعت 18:30 الی 22:30 برگزار می شود)

در وزن 57 کیلوگرم سجاد محمدپور در اولین مبارزه به مصاف تسوتومی ریتو از ژاپن می رود و در صورت پیروزی با یکی از نمایندگان عراق، تایلند و ازبکستان روبرو می شود.

علی حبیبی نژاد ابتدا در وزن 67 کیلوگرم با «بونجونگ سینسیری» از تایلند دیدار می کند و در صورت پیروزی باید به مصاف «قرار خادم العزیرج» از عراق برود.

علیرضا استاکی سرمربی و غلامرضا کریمی، همایون امیری، جاسم دلاوری، شهرام فاتح و دانیال تیماجی هدایت این مردان را بر عهده دارند.

تیم ملی بوکس کشورمان با حمایت شرکت ایرانی زنوبر در این رقابت ها حضور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید