قهرمانی جوانان جهان والیبال پسران ایران جهانی/با رام کردن اژدها به فینال راه یافتند


ساعت: 23:36
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893385

تیم ملی والیبال جوانان ایران با غلبه بر کره جنوبی در دیدار نیمه نهایی قهرمانی جوانان آسیا، سهمیه حضور در جام جهانی 2023 را به دست آورد و در عین حال جواز حضور در فینال این مسابقات را نیز به دست آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال جوانان ایران از ساعت 20:30 امروز در مرحله نیمه نهایی رقابت های جوانان آسیا به مصاف تیم کره جنوبی رفت و با نتیجه 3 بر یک این تیم را شکست داد. جوانان کشورمان فردا از ساعت 20:30 برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف تیم ملی هند می روند.

ترکیب اصلی تیم ایران در این دیدار عرشیا بنژاد، امیرمحمد گلزاده، پوریا خانزاده، یونس جوان، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان بودند.

تیم ایران در ابتدای ست اول دو بر یک از حریف پیش افتاد اما خطای داور یک امتیاز بر امتیاز تیم کره جنوبی افزود. دو تیم تا امتیاز 20 رقابت داشتند و جوانان کشور با نتیجه 22 بر 20 از حریف پیش افتادند تا سرمربی وقت کره جنوبی استراحت کند. در نهایت تیم ایران موفق شد در ست اول با نتیجه 25 بر 22 پیروز شود.

در ست دوم تیم های ایران و کره جنوبی برای کسب امتیاز جدال زیادی داشتند و به 4 امتیاز رسیدند. اما دو امتیاز متوالی تیم ایران که با دفاع توری به دست آمد، نتیجه بازی را 6 بر 4 به سود ایران تغییر داد. این برتری به 3 امتیاز رسید تا تیم ایران با نتیجه 8 بر 6 از حریف خود پیشی بگیرد.

تیم کره سپس اختلاف امتیاز را جبران کرد تا دو تیم در امتیاز 12 مساوی شوند. کره با دفاع روی دروازه توانست امتیازات خود را افزایش دهد و 16 بر 14 ایران را شکست دهد. در امتیاز 18 بود که ایران توانست با حریف مساوی کند و این تساوی تا 20 امتیاز ادامه یافت.

امتیاز 21 ایران باعث شد سرمربی کره جنوبی درخواست تایم اوت کند. در ادامه تیم حریف با اشتباهات داوری موفق شد ست دوم را با نتیجه 26 بر 24 به پایان برساند.

تیم ایران ست سوم را بهتر از تیم کره جنوبی آغاز کرد و 5 بر یک پیش افتاد و سپس 10 بر 3 از حریف خود پیش افتاد. این برتری با امتیاز بیشتر بیشتر شد و ایران 16 بر 5 از حریف پیش افتاد.

وقتی ایران به امتیاز 19 رسید، کره ای ها فقط 9 امتیاز داشتند و در نهایت شاگردان مومنی مقدم با نتیجه 25 بر 17 برنده این ست شدند.

در ست چهارم تیم ایران از ابتدا با 2 امتیاز مقابل حریف پیش افتاد و این برتری به 3 امتیاز رسید و با نتیجه 8 بر 5 بازی، کره ای ها درخواست وقت استراحت کردند.

این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 19 به سود تیم ملی جوانان کشورمان به پایان رسید تا با نتیجه 3 بر یک راهی دیدار فینال مسابقات قهرمانی جوانان آسیا شود.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی، تیم ملی هند با نتیجه 3 بر یک تایلند را شکست داد و در دیدار پایانی به مصاف تیم ملی جوانان ایران رفت.

دیدگاهتان را بنویسید