قوانین نامناسب؛ زخمی بر پیکر منابع طبیعی


ساعت: 08:34
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1817898

این نماینده فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: وضع قوانین نامناسب و اعمال نادرست برخی قوانین دیگر زخم های عمیقی بر پیکره منابع طبیعی و محیط زیست کشور وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد صفری ملک میان در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به مهم ترین عواملی که به تهدیدی برای عرصه های طبیعی و محیط زیست تبدیل شده است، اظهار داشت: با وجود ظرفیت های فراوان کشور، متاسفانه سیاست های غلط به این مناطق آسیب وارد کرده است.

وی خشک شدن تالاب ها و دریاچه ها، تصرف منابع طبیعی و مصادیق زمین خواری و کوهنوردی به ضرر منابع طبیعی را برشمرد و گفت: در عین حال آسیب جدی به بدنش وارد شد.

یکی از اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: بخشی از این آسیب ها ناشی از سیاست های سازمان های ذیربط از جمله دستگاه های نظارتی مانند مجلس، قوه قضاییه و سایر متولیان این حوزه است.

صفری ملک میان با اشاره به سیاست ها و تضادهای دوگانه در حوزه قانون و اجرای قانون، خاطرنشان کرد: برخی از قوانین مصوب آسیب بیشتری به منابع طبیعی وارد کرده است و قوانین مصوب در حوزه قانون به خوبی اجرا نمی شود. “

وی افزود: با تمام این تفاسیر دولت سیزدهم باید با بهره گیری از تجربیات سه دهه اخیر و رفع برخی ضعف ها و مشکلات موجود به دنبال حفظ منابع طبیعی و محیط زیست باشد.

یکی از نمایندگان فراکسیون محیط زیست مجلس تاکید کرد: بسیاری از سازمان های مردم نهاد با ظرفیت بالا در حوزه های مختلف مانند محیط زیست فعالیت می کنند اما به درستی مورد ارزیابی قرار نمی گیرند.

صفری ملک میان با تاکید بر لزوم تقویت جایگاه سمناس در کشور ادامه داد: با ارتقای نقش مشارکت مردمی در فعالیت های اجتماعی، کارکنان دولت می توانند سیاست های خود را اجرا کنند، چرا که در بسیاری از موارد اجبار موثر نبوده است، اما نتایج و این باعث درآمد بیشتر می شود.

وی با اشاره به مصادیق تصمیمات نادرست که منجر به تخریب بخش هایی از عرصه های طبیعی شده است، گفت: به عنوان مثال واگذاری برخی از جنگل های هیرکانی در شمال کشور و قطع صدها اصله درخت یکساله با این منطقه است. “، شامل.

یکی از نمایندگان فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: از سوی دیگر در حالی که در گذشته دامپروری در مناطق جنگلی رایج بود، رها شدن دام به بهانه نفس کشیدن در جنگل ها خسارت های زیادی از جمله آتش سوزی در مناطق جنگلی را به همراه دارد. “

صفری ملک میان گفت: با این تفاسیر وجود برخی خلاءهای قانونی، قوانین نامتناسب که به جای راهگشا به موانع تبدیل شده، کوتاهی در اجرا و برخی ابلاغیه ها و دستورالعمل های درون سازمانی آسیب های زیادی به منابع طبیعی و محیط زیست وارد کرده است. “وارداتی.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید