قیمت این خودرو 140 میلیون تومان/ خبری هست؟

قیمت این خودرو 140 میلیون تومان/ خبری هست؟

رئیس سابق اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو در تشریح آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: بازار همچنان راکد است و نمی توان چیز جدیدی را گزارش کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس سابق اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو گفت: کاهش قیمتی که در هفته های اخیر برای خودروهای ایرانی و چینی رخ داد همچنان پابرجاست اما بازار همچنان راکد است و معاملات حداقلی است.

سعید موتمانی، رئیس سابق اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو در گفتگو با ایلانا آخرین وضعیت بازار خودرو را تشریح کرد و گفت: بازار همچنان دوران رکودی را پشت سر می گذارد و نمی توان چیز جدیدی را گزارش کرد. قیمت انواع خودروها عموما بالاست اما فاکتور گرفتن چند خودرو در هفته های اخیر باعث شده تا قیمت ها اندکی کاهش پیدا کند اما از آن زمان تاکنون شاهد تغییری نبوده ایم.

موتمانی ادامه داد: فاکتورینگ چند خودرو مونتاژی در هفته های اخیر از کارخانه ها باعث کاهش قیمت این اقلام شده است اما این خودروها در گروه خودروهای پرتقاضا ایرانی قرار نمی گیرند و حتی گاهی به منظور دلالی و فروش مجدد خریداری می شوند. که یک خواسته واقعی نیست، اما نادرست است.

وی در تشریح قیمت فعلی خودروهای چینی گفت: لاماری که دو هفته پیش از 2 میلیارد تومان به 1.8 میلیارد تومان کاهش یافته بود، در همان قیمت باقی ماند و هایما از 1.7 میلیارد به 1.56 میلیارد رسید. قیمت تیگو 7 از دو میلیارد تومان گذشت و به حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان کاهش یافت.

رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو همچنین در خصوص قیمت خودروهای ایرانی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: قیمت کوئیک از 90 میلیون تومان به 85 میلیون تومان کاهش یافته و قیمت دانا از 990 میلیون تومان به 990 میلیون تومان کاهش یافته است. 950 میلیون تومان. همه این کاهش ها پس از فاکتور شدن خودروها و تقویت عرضه صورت گرفته است، واقعیت این است که قیمت خودرویی مانند پژو پارس که تحویل آن متوقف شده است، از 610 میلیون تومان در یک ماه گذشته کاهشی نداشته است.

موتمانی خاطرنشان کرد: محصولات سایپا همان کاهش قیمت 5 تا 6 میلیون تومانی را که در هفته های اخیر داشته اند، حفظ کرده است. قیمت سورن نیز حدود 15 میلیون تومان کاهش داشته و سورن از 695 میلیون به 680 میلیون تومان تغییر کرده است. دنا اتومات فول 30 میلیون، دنا اتومات معمولی 23 تومان و رانا پلاس 30 میلیون تومان ارزان تر. در بین خودروهای وارداتی، النترا نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشت.

وی در پاسخ به این سوال که واکنش اتحادیه صنفی کد ملی به موضوع واردات و ثبت خودرو چه بوده است، توضیح داد: صرفاً به این معناست که دارنده کد ملی، حساب بانکی خود را به دیگری می دهد و صرافی برای این فرد بودجه تامین می کند؛ اما این موضوع به این معناست که در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات، باید به این موضوع توجه شود. این کار جرم محسوب می شود و فردی که دانسته یا ندانسته حساب خود را به دیگری داده در واقع شریک جرم است.

رئیس سابق اتحادیه فروشندگان و فروشندگان خودرو گفت: صاحب حساب بانکی به دلیل تراکنش های مالی انجام شده از طریق حساب بانکی خود و در واقع شخصی که قصد دارد کارت ملی و حساب بانکی خود را به دیگری واریز کند، موظف به پرداخت مالیات است. از این راه سود می برد، در صورت پیروزی بیش از آنکه منفعتش را ببرد متضرر می شود و در این بین تصمیم گیری و اخطار وظیفه اتحادیه است.